معماری و عمران

راز قوم هاییتی در یازیلی کایا ترکیه، چیست و چطور کشف شد؟!

یازیلی کایا | Yazılıkayaیازیلی کایا ترکیه که مکانی پر از سنگ نگاره است، در واقع بزرگ ترین محل مقدسی و مقبره ای برای قوم هیتیتی شناخته می گردد. این طور که باستان شناسان بیان نموده اند، ممکن است از این محل به عنوان جایی برای جشن های سال نو در هر بهار استفاده...

7 اردیبهشت 1401

با هتل های لوکس کپنهاگ آشنا شوید

کپنهاگ مرکز دانمارک، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری است که با هتل های لوکس نظیر هتل نیمب، بِلا اسکای کامول، اَدمیرال و غیره اقامت خوشی را برای گردشگران تضمین می نماید.

18 فروردین 1401

آشنایی با تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری قصر قند

شهرستان قصرقند از شگفت انگیزترین شهرهای ایران در جنوب سرزمین بلوچستان است. این شهر 6110 کیلومترمربع مساحت دارد و جهانیی از محصولات کشاورزی رنگارنگ را درون خود جای داد. ارتفاع شهرستان از آبهای آزاد جهان 503 متر است. موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی گرم و...

25 بهمن 1400

آشنایی با جزیره زیبای مالدیو

مالدیو کشوری است که از چندین جزیره کوچک تشکیل شده و در جنوب غربی هند قرار گرفته است. مالدیو که به بهشت روی زمین معروف است، همه ساله میلیون ها توریست را به سوی خود می کشد. آب و هوای معتدل این کشور در تمام فصول سال تقریبا یکسان است که باعث می گردد هر زمان...

1 بهمن 1400

روسیه تسلیحات ویژه برای شکار پهپاد ساخت

روسیه تسلیحات جدیدی ساخته است که می تواند پهپادهای کوچک یا بمب های راهنمایی شونده را از کار انداخته و به دام بیندازد.

11 آذر 1400

ابلاغ حریم و ضوابط حفاظتی و معماری 10 اثر ملی به استاندار مرکزی

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ابلاغ حریم و ضوابط حفاظتی و معماری 10 اثر ملی به استاندار مرکزی صورت گرفت.

24 مرداد 1400

بانک ها پای خود را از ساختمان سازی بیرون بکشند

رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: باید بانک ها از بحث ساختمان سازی خارج شوند و بخش خصوصی پرقدرت تر و بیش از گذشته وارد این حوزه گردد.

22 مرداد 1400

ابلاغ دو مصوبه تخصیص اعتبار در حوزه کشاورزی از سوی جهانگیری

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری تصویب نامه مربوط به اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه های کنترل سیلاب و جلوگیری از نفوذ آفت کش های شیمیایی را ابلاغ کرد.

17 مرداد 1400

ممانعت 3 ساله از ورود واگن خارجی، تشکیل کنسرسیوم برقی سازی راه آهن حومه ای تهران، گرمسار

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سومین سال منع ورود ناوگان ریلی خارجی به کشور را تجربه می کنیم، گفت: 8 هزار میلیارد تومان در خط دوم ریلی بافق ـ تربت حیدریه سرمایه گذاری خواهد شد.

13 مرداد 1400

کاوش های باستان شناسی از سبزه میدان قزوین

سبزه میدان یا میدان آزادی جزیی از مجموعه باغ و کاخ چهلستون و بخشی از دولتخانه صفوی در شهر قزوین بوده که در جریان توسعه محدوده شهری و احداث خیابان هایی برای گذر خودروها، دگرگون شد و سبزه میدان کنونی شکل گرفت. این میدان در مرکزی ترین نقطه شهر و در راستا...

7 مرداد 1400

تئاتر شهر تبریز بازگشایی شد

تهران (پانا) - بنای قدیمی تئاتر شهر تبریز پس از دو سال بازسازی و نوسازی با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب هنر بازگشایی شد.

25 تیر 1400

تغییر جادویی سبک زندگی با فناوری نانو ، اعتماد به نانو ساختمان پلاسکویی ها را نجات می داد، اما حیف!

برای آشنایی هرچه بیشتر با تنوع محصولات نانویی و آگاهی از ویژگی هایی آن ها سری به نمایشگاه دائمی ستاد توسعه فناوری نانو زدیم که بیش از 720 محصول را به نمایش گذاشته است.

15 تیر 1400

سقف سالن 12 هزار نفری آزادی تعویض می شود

در پی بروز مسائل بوجود آمده برای سقف سالن 12هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی، مدیر این ورزشگاه از تعویض سقف سالن 12 هزار نفری خبر داد.

8 تیر 1400

احیای ابنیه تاریخی با همکاری دو سازمان صورت می گیرد

حفظ و صیانت از بنا های تاریخی ارزشمند، دغدغه همه علاقه مندان به فرهنگ و هنر است. بنا هایی که هرکدام فارغ از قصه و خاطراتی که در دل خود دارند، از معماری ستودنی و طراحی های خارق العاده برخوردارند.

1 تیر 1400

(تصاویر) نسل جدید آی پاد تاچ اپل

آی پاد تاچ iPod Touch، نوعی پخش کننده صدا است که دارای سیستم عامل شرکت اپل iOS است که به این دستگاه قابلیت هایی، چون اجرای بیشتر فایل های چندرسانه ای و انواع کتاب های الکترونیکی و بازی ها و نرم افزار های مربوط به این سیستم عامل را می دهد. اما این محصول پُرطرفدار...

31 خرداد 1400

اجرای عملیات بهسازی و ساخت آبهای سطحی در منطقه 10

در راستای تکمیل طرح جامع راهنمایی و جمع آوری آب های سطحی شهر تهران، پروژه احیا و بازگشایی و احداث منهول های سرپوشیده و مدفون شبکه اصلی آب های سطحی در حال انجام است.

10 اردیبهشت 1400

خانه ای تاریخی که ساختش 30 سال طول کشید

ایسنا/ این خبر درباره خانه ای تاریخی که ساختش 30 سال طول کشید، برای مخاطبان گرامی نگارش شد.

30 فروردین 1400

آتشکده سورخانی باکو؛ بنایی دیدنی و تاریخی در همسایگی ایران

باکو جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود داشته که یکی از آنها، آتشکده سورخانی باکو است. این بنا در گذشته به عنوان مکانی برای عبادت روحانیون زرتشتی مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه، مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران هست. با ما در این مقاله خواندنی...

8 فروردین 1400

توقف احتمالی عرضه اولیه در بورس ، لیستی از نمادهایی که به بورس نیامدند

به گزارش خبرنگاران، توقف عرضه اولیه در بورس چقدر جدی است؟ برخی برآورد ها حاکی از توقف موقت این سیاست است، اما چرا؟

6 فروردین 1400

آراد آهن مرجع فروش وقیمت گذاری آهن آلات

بازرگانی آرادآهن عرضه کننده انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی از سال 1377 فعالیت خود در بازار فولاد ایران با دیدگاهی متفاوت و مبتنی بر تجارب ارزشمند سالیان متمادی، آنالیز علمی و بهره گیری از کارشناسان حرفه ای، در بازار فولاد ایران شروع نمود.

20 اسفند 1399
تعداد: (53)