معرفی بهترین هتل های سنتی و مدرن یزد

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، شهر یزد که به شهر بادگیرها معروف است، به عنوان دومین شهر تاریخی دنیا بعد از ونیز، اخیرا در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. شهر یزد در دل کویر خفته و به عروس کویر نیز شهرت دارد . همچنین یزد،اولین شهر خشتی دنیا است.

معرفی بهترین هتل های سنتی و مدرن یزد

با سفر به شهر یزد از معماری های خارق العاده که متعلق به تاریخ و سنت ایران می باشد، لذت می برید. این شهر با جاذبه های گردشگری، خانه های خشتی و معماری خاص خود همه سلایق را در خورد جای داده است. امیرچخماق، موزه آب، باغ دولت آباد، بازار خان، آتشکده زرتشتیان تعدادی از این جاذبه های دیدنی شهر یزد هستند.

بهترین هتل های سنتی و مدرن یزد

هتل های شهر یزد هم به شکل سنتی و هم به شکل لوکس و مدرن پذیرای مسافرانی است که قصد اقامت در شهر یزد را دارند. هتل های سنتی یزد با معماری خاص خود که خودشان بخشی از مکان های دیدنی یزد می باشند، در گذشته محل زندگی عظیمان بوده است. اقامت در هتل های سنتی یزد حال و هوای خاص خود را دارد و شما را به دوران قدیم و تاریخی یزد می برد. هتل های مدرن یزد نیز از طرف دیگر جذابیت های خاص خود را خواهد داشت.

در ادامه تعدادی از بهترین هتل های یزد را به شما معرفی خواهیم کرد:

هتل باغ مشیر الممالک یزد

یکی از هتل های 4 ستاره شهر یزد، در خیابان انقلاب و بلوار مشیر این شهر نهاده شده است. احداث بنای این باغ به زمان مظفرالدین شاه قاجار و به دست میرزا فتح الله مشیرالممالک برمی شود و یادگاری از اواخر دوران قاجار است. این هتل در بافت قدیمی یکی از خیابان های یزد واقع شده است. درختان سر به فلک کشیده، نهرهای جاری و فواره های باغ نشان از معماری سنتی و کهن بنای هتل دارند. همچنین هتل باغ مشیر الممالک در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

از امکانات هتل هتل باغ مشیر الممالک یزد می توان به کافی شاپ و چایخانه سنتی، وای فای، رستوران، خشکشویی و اشاره نمود. همچنین این هتل به مکان های دیدنی یزد و همینطور مرکز شهر دسترسی راحتی دارد.

هتل داد یزد

یکی دیگر از هتل های سنتی 4 ستاره یزد در میدان شهید بهشتی ، خابان دهم فروردین واقع شده است.این هتل قدمتی نزدیک به یک قرن دارد و در ساخت آن از مصالح قدیمی آن موقع در کویر مانند آجر و کاهگل ساخته شده است. با این حال این هتل قدیمی در کنار بافت سنتی خود با بیش از 80 اتاق با امکانات مدرن امروزی پذیرای مسافران خواهد بود. تا جایی که هتل سنتی داد، چندین سال قبل به یکی از هتل های لوکس یزد تبدیل شد.

از امکانات هتل، نزدیکی به مکان های دیدنی یزد، رستوران سنتی، کافی شاپ واقع در فضای باز، مجموعه ورزشی، پارکینگ اختصاصی، خدمات پزشکی و … می باشند.

هتل موزه فهادان

هتل موزه فهادان نیز یکی دیگر از هتل های 4 ستاره یزد است. این هتل که مجموعه هتل های زنجیره ای مهر است در منطقه فهادان، روبه روی زندان تاریخی اسکندر واقع شده است. باقت قدیمی هتل، حوضچه ای با کاشی های آبی،پنجره های چوبی رنگارنگ، یادآور معماری اصیل و کهن خانه های قدیمی است. امروزه نیز این هتل در آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است. پشت بام هتل عظیم و مشرف به بافت تاریخی یزد می باشد.

از امکانات هتل نزدیکی به مکان های دیدنی یزد مانند خانه لاری ها، زورخانه ابوالفضل و خانه ملک زاده می باشد.

هتل پارسیان صفائیه یزد

هتل پارسیان صفائیه هتلی 4 ستاره هتلی سنتی همراه با باغ و باغچه هایی زیبا در خیابان تیمسار فلاحی یزد، جنب میدان امام حسن واقع شده است. این هتل با امکانات رفاهی خود جزو هتل های لوکس یزد می باشد. معماری هتل تلفیقی از سنت و مدرنیته می باشد. به این صورت که هتل متشکل از دو بخش مجزا به عنوان هتل جدید (با معماری مدرن) و هتل قدیمی (معماری سنتی) می باشد. اتاق های هتل همگی رو به منظره باغ و فضای سبز هتل می باشند.

از امکانات هتل رستوران های متنوع، کافی شاپ در فضای باز و فضای شیشه ای، سالن ورزشی، پارکینگ اختصاصی و .. می باشد.

هتل ارگ جدید یزد

هتل ارگ جدید هتلی 4 ستاره در منطقه خوش آب و هوا در یزد است. با وجود نوساز بودن هتل، اتاق ها بافت سنتی خود را حفظ نموده اند و کلیه امکانات رفاهی را دارا هستند.هتل دارای 3 طبقه و 150 اتاق است. اتاق های هتل مشرف به رشته کوه های شیرکوه و دخمه است. از نکات مثبت هتل، نزدیکی به فرودگاه و ایستگاه راه آهن است.

امکانات هتل شامل فضای سبز جهت پیاده روی، رستوران و کافی شاپ، نزدیکی به مکان های دیدنی، سالن کنفرتنس و …می باشد.

هتل لاله یزد

هتل لاله از هتل های 3 ستاره شهر یزد و یادگاری از دوران قاجار است. چندین سال قبل این هتل که به بنایی متروکه تبدیل شده بود، مورد بازسازی نهاده شد. تعداد 40 اتاق با سبک طراحی خاص (یک تخته، دو تخته و سوئیت) پذیرای مسافرین می باشد.

از امکانات هتل می توان به ترانسفر فرودگاه، خشکشویی، خدمات درمانی، وای فای، فروشگاه و غرفه، سالن ورزشی و … اشاره نمود.

هتل کاروان یزد

هتل مجتمع توریستی کاروان یزد، هتلی 3 ستاره همراه با باغ زیبا و عظیمی است. این هتل متشکل از 26 اتاق از یک تا چهار تخته و همچنین تعدادی سوئیت است. موقعیت مکانی این هتل بلوار آزادگان یزد می باشد. هتل متشکل از رستوران های متنوع در هتل باغ، گشت داخل شهری، فضای باز برای پیاده روی و پارکینگ می باشد.

هتل سنتی رز یزد

هتل رز یزد هتلی سنتی و 3 ستاره در شهر یزد با 11 اتاق است. این هتل به خانه تهرانی ها نیز شهرت دارد. زیرا در قدیم این هتل توسط شخصی در دوران قاجار ساخته شده که خانواده ایشان به لقب تهرانی ها معروف بوده اند. در ساخت این هتل نیز از مصالح قدیمی مانند آجر و کاهگل استفاده شده است. موقعیت مکانی هتل در یزد میدان شهید بهشتی، ابتدای خیابان امام می باشد.

این هتل نیز مانند دیگر هتل های سنی یزد، معماری سنتی و قدیمی را داراست. از امکانات هتل دسترسی آسان به مکان های دیدنی یزد، نزدیکی به راه آهن و فرودگاه یزد، سالن ورزش، رستوران در فضای باز، سونا و جکوزی می باشد.

هتل سنتی پارس یزد

هتل سنتی پارس هتلی 3 ستاره متشکل از 18 اتاق است. موقعیت مکانی آن خیابان امام خمینی ، خیابان فهادان یزد می باشد. این هتل یادگاری از دوران قاجار است و با امکانات رفاهی و خدماتی خود میزبان مسافرین هتل می باشد. پارکینگ هتل به صورت روباز بوده و ظرفیت 10 ماشین را دارد.

هتلیزد

منبع: الی گشت

به "معرفی بهترین هتل های سنتی و مدرن یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین هتل های سنتی و مدرن یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید