عادت های خود را تغییر دهید تا بتوانید همواره لاغر باقی بمانید

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، خیلی وقت ها ممکن است برای شما پیش بیاید که بخواهید عادت های نامناسب را ترک کنید، زندگی بدون اضافه وزن را تجربه کنید و یا بسیاری از تغییرات دیگر که دوست دارید در زندگی خود بوجود آورید. ضروری است بدانید که انجام

عادت های خود را تغییر دهید تا بتوانید همواره لاغر باقی بمانید

مترجم: پ. م.

منبع:راسخون

خیلی وقت ها ممکن است برای شما پیش بیاید که بخواهید عادت های نامناسب را ترک کنید، زندگی بدون اضافه وزن را تجربه کنید و یا بسیاری از تغییرات دیگر که دوست دارید در زندگی خود بوجود آورید. ضروری است بدانید که انجام هر نوع تغییری در زندگی احتیاج به تعهد دارد، تعهدی برای انجام آن تغییر. برای ایجاد تغییر، به عادتهای خود به اسم یک جاده سفر نگاه کنید، گامهای بعدی شما باعث روشن شدن جاده برای شما میگردد.

نقشه راستا: شما درست مانند هنگامی که شما میخواهید به مسافرت بروید و احتیاج به نقشه سفر دارید، باید زمانی را برای فکر کردن به اهداف و مشخص نقشه برای تغییر عادتهای خود به عادتهای سالم، اختصاص دهید. با برنامه ریزی، شما میتوانید چیزهای نوی را امتحان کنید. در اینجا نکاتی را برای برنامه ریزی در جهت ایجاد عادتهای سالم، حمایت خود و آمادگی فکر پیشنهاد می کنیم:

آماده شدن برای رسیدن به هدف: در خصوص هرآنچه که برای رسیدن به هدف خود برای تغییر رفتار (به اسم مثال تغییر رژیم غذایی) در هر مکانی احتیاج دارید، فکر کنید. مانند خانه، محل کار، رستوان های مورد علاقه. به اسم مثال برای رفتن به رستوران مورد علاقه خود به این فکر کنید که چه غذاهایی را می توانید انتخاب کنید که با هدف تغییر عادت های شما متناسب باشد یا در محل کار چگونه می توانید از عادت تغذیه خود پیروی کنید. در میهمانی که دعوت شدید چه انتخاب های سالمی می توانید داشته باشید.

برنامه ریزی برای حمایت یا عدم حمایت خانواده و دوستان: در طول راه شما ممکن است با کسی روبرو شوید که در رسیدن به اهداف شما را حمایت کند و بعلاوه ممکن است افرادی در خانواده و دوستان وجود داشته باشند که شما را در این راه یاری ندهند؛ بنابراین شما باید برای هر دوی این شرایط برنامه ریزی کنید. در خصوص هر کسی که با آن در طول روز سر و کار دارید و باید با او وقت بگذرانید، فکر کنید و به پرسش های زیر پاسخ دهید:

چقدر می خواهید در خصوص کوشش هایی که برای تغییر عادات خود انجام می دهید، با آن شخص مشورت کنید و از او یاری بگیرید؟

چه موانعی ممکن است بر سر راه شما وجود داشته باشد؟ از چه راه هایی می توان این موانع را پشت سر گذاشت؟

به چه نوع یاریی احتیاج دارید و امیدوارید که این افراد چه کاری برای شما انجام دهند؟ برترین راه این است که با این افراد صحبت کنید و هر آنچه که انتظار دارید برای شما انجام دهند را با آن ها در میان بگذارید.

آمادگی خود را برای آغاز حرکت آنالیز کنید: برای رسیدن به هدف و موفقیت خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ کارشناسان می گویند برای تغییر رفتار شما باید قادر به انجام رفتار نو باشید؛ بنابراین یک نکته کلیدی وجود دارد و آن این است که شما باید برای ایجاد تغییر، توانایی انجام رفتار نو را داشته باشید. به اسم مثال شما رژیم غذایی را انتخاب می کنید که غذاهای سبک و دارای سبزیجات بیشتر است بنابراین همه موادغذایی را خودتان باید آماده کنید، از خود بپرسید آیا این امکان برای شما وجود دارد که در همه شرایط، همه مواد غذایی را خودتان آماده کنید؟

بدانید چرا می خواهید تغییر عادت دهید: به اسم بخشی از آماده سازی، از خود بپرسید چرا می خواهید تعییراتی را در عادات خود ایجاد کنید. دلیل شما برای ایجاد تغییر در عادات می تواند برترین انگیزه شما برای ادامه راه باشد. برای تغییر رژیم غذایی به جای اینکه بگویید: من مایلم کاهش وزن داشته باشم ، بهتر است بگویید: می خواهم انرژی بیشتری داشته باشم . به جای تمرکز بر اینکه می خواهید کاهش وزن داشته باشید، بر احساستان تمرکز کنید؛ بنابراین علاوه بر کاهش وزن، احساستان نسبت به خود و سبک زندگی هم تغییر می نماید.

منحنی تغییر: بسیاری از افراد ممکن است در مراحل تغییر عادات نامناسب دوباره به عادت های قدیمی برگردند؛ بنابراین حس خوبی نسبت به تغییر عادات خود داشته باشید و مانند انرژی آن ها را در خود ذخیره کنید. این انرژی می تواند شما را در مواقعی که می خواهید به عادت های قدیمی خود برگردید، یاری کند.

دو حقیقت در خصوص تغییر عادات وجود دارد:

تغییر عادات در طول زمان و به آرامی اتفاق می افتد.

راستا تغییر، به احتمال زیاد یک خط مستقیم نیست. یک روز ممکن است شما با اشتیاق تغییر عادات خود را دنبال کنید اما یک روز به دلیل مشغله کاری و یا به اسم مثال مسائلی در محل کار و خانه اشتیاق خود را برای تغییر عادت از دست بدهید. در این مواقع باید به اهداف خود به درستی فکر کنید و در صورت ایجاد مشکل، یک طرح نو برای تغییر طراحی کنید. این طبیعی است که مسائلی بر سر راه تغییر عادات وجود داشته باشد. مهم این است که چگونه با این مسائل برخورد کنید. تغییر عادات احتیاج به زمان دارد. جایگزینی عادت های نو با عادت های قدیمی می تواند زمان زیادی ببرد.

وقایع غیر قابل انتظار در طول راستا تغییر: درست مانند بسته یاری های اولیه که در ماشین خود نگه می دارید، شما باید راهکارهایی را برای وقایع پیش بینی نشده داشته باشید. در خصوص وقایعی که گفته شد از قبل فکر کنید:

وقتی یک از همکاران شما شیرینی و یا کلوچه از شهر دیگر برای شما سوغاتی می آورد.

چه کاری باید انجام دهید وقتی به عادت های قدیمی برگشتید؟ به اسم مثال خوردن بیش از حد و یا رها کردن ورزش منظم.

ما انتظار داریم در سفر خود راه مستقیم را ادامه دهیم و به عقب برنگردیم اما اگر اتفاقی ناخوشایند به وقوع پیوست نباید خود را سرزنش کنیم بلکه باید به هدف خود فکر کنیم تا ایجاد انگیزه گردد.

هر چه راستا را بیشتر طی می کنید و با گذشت زمان بیشتر و بیشتر به هدف خود نزدیک می شوید، عادت های نو برای شما طبیعی می گردد و به جای عادات قدیمی جایگزین می گردد.

منبع: راسخون

به "عادت های خود را تغییر دهید تا بتوانید همواره لاغر باقی بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت های خود را تغییر دهید تا بتوانید همواره لاغر باقی بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید