10 غذای خوشمزه قبرس

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، غذاهای قبرس

گذراندن تعطیلات در قبرس بدون امتحان برخی از غذاهای سنتی و مخصوص آن کامل نمی گردد. در قبرس همه جور غذاهای بومی و همینطور غذاهای بین المللی را پیدا می کنید اما پیشنهاد می کنیم تا زمانی که در قبرس هستید دقیقا در همان جایی غذا بخورید که محلی ها آنجا هستند چون غذاهای آن رستوران هم تازه هست و هم خوشمزه. غذاهای قبرس از غذای یونانی و ترکی تاثیر زیادی گرفته و با امتحان تعدادی از غذاها این تاثیر را به خوبی احساس می کنید. می خواهیم تعدادی از غذاهای قبرس را معرفی کنیم چون تجربه طعم ها و مزه های متنوع غذاهای قبرس سفر لذت بخش تری را برایتان می سازد، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

10 غذای خوشمزه قبرس

1- هالومی | Halloumi

هالومی پنیر سفید و نمکی قبرس است که در گذشته با ترکیب شیر بز و گوسفند درست می شد اما این روزها برای درست کردن آن از گوشت گاو هم استفاده می گردد. هالومی از خوشمزه ترین پیش غذاهای قبرس است که حتی در میان اروپایی ها هم هواداران زیادی دارد. پایه و اساس این غذا را پنیر هالومی تشکیل می دهد، پنیری که باید حسابی سرخ و برشته و به همراه سبزیجات و انواع سس ها سرو گردد. هالومی معمولا در ماه های گرم سال به همراه هندوانه خورده می گردد چون خاصیت انرژی بخشی و خنک نمایندگی دارد.

2- سوولاکی | Souvlaki

اگر عاشق کباب هستید سوولاکی برترین انتخاب است! در قسمتی از جزیره قبرس رنگ و بوی فرهنگ و تمدن یونانی موج می زند و این پیوند خودش را در غذاها هم نشان داده است. این غذا در واقع کباب یونانی است که با ایجاد تغییر و تحولات کمی به شکل قبرسی پخته می گردد! سوولاکی یک جور فست فود یونانی است که با تکه های کوچک گوشت درست می گردد و گاهی سبزیجات هم در کنار گوشت بر روی سیخ کباب می شوند. خوردن این غذا به همراه نان پیتا، سیب زمینی سرخ نموده و لیمو خیلی می چسبد.

3- پستیتسیو | Pastitsio

با تماشا این غذا در نگاه اول به یاد لازانیا می افتید پس مطمئنا طعم و مزه اش با ذائقه شما کاملا سازگار است. این غذا هم از یونان به جزیره قبرس آمده و تبدیل به یکی از غذاهای سنتی این جزیره شده است. این غذا در قبرس در جشن ها و مرنام خاص پخته می گردد و طرز پخت های متنوعی دارد اما معمولا بیا دارچین، جعفری و نعناع طعم دار می گردد و مواد لازم برای درست کردن آن گوشت، پاستا، پنیر و … است.

4- کوپپیا | Koupepia

همان دلمه خودمان! اگر در قبرس دلتان لک زده تا یک غذا مثل غذاهای ایرانی میل کنید به سراغ کوپپیا بروید، این دلمه خاص با گوجه فرنگی، انواع سبزی، گوشت چرخ نموده، برنج، روغن زیتون، فلفل سیاه، نمک، آبلیمو و پیاز درست می گردد. اول برگ های درخت انگور کمی نرم می گردد و بعد مایه این غذا در بین برگ درخت انگور پیچیده می گردد. این غذا در یونان هم به نام دلمه شناخته می گردد و از غذاهای سنتی قبرس است که هم در جشن ها و هم به عنوان غذای روزانه استفاده می گردد.

5- استیفادو | stifado

این غذا در قرن 13، بعد از سقوط قسطنطنیه و قبل از حمله عثمانی ها به وسیله ونیزی ها به یونان برده شد. با اینکه این غذا ریشه یونانی دارد اما کاملا به سبک و سیاق قبرسی درست می گردد. این غذا در واقع یک جور خورشت سنتی است که با گوشت، ادویه، پونه و سیر و پیاز آب پز درست می گردد. ویژگی اصلی این غذا این است که پیاز زیادی دارد و کسانی که طعم پیاز در خورشت را دوست دارند حتما از این غذا خوششان می آید.

6- شفتلیا | Sheftalia

این سوسیس قبرسی برترین غذا برای هواداران فست فود است! گردشگران زیادی عاشق شفتلیا هستند و به محض رسیدن به رستوران این غذا را سفارش می دهند. در این غذا سوسیس ها بر روی زغال کبابی و به همراه سبزیجاتی مثل پیاز و جعفری، گوجه فرنگی و … سرو می شوند.

7- کلفتیکو | kleftiko

وقتی صحبت از غذاهای قبرس می گردد امکان ندارد نامی از کلفتیکو آورده نگردد، غذایی که با اینکه ریشه یونانی دارد اما تبدیل به یکی از محبوب ترین غذاهای قبرس شده است. مواد لازم برای درست کردن این غذا گوشت بره و سیب زمینی سرخ شده است و گوشت استفاده شده در آن باید معمولا گوشت بره و نرم و لطیف باشد. پیشنهاد می کنیم در سفر به قبرس حتما این غذا را امتحان کنید چون امکان ندارد از طعم آن خوشتان نیاید.

8- اکمک کادایف | Ekmek Kadayif

نوبت به دسرهای خوشمزه می رسد، قبرس دسرهای فوق العاده ای دارد که در بین آن ها اکمک کادایف یک چیز دیگر است! این دسر با آرد، شکر، تخم مرغ و شیر درست می گردد و طعم شیرین و خوشمزه ای دارد که حسابی حال و هوایتان را عوض می نماید. پیشنهاد می کنیم هنگام عصر این شیرینی خوشمزه را به همراه یک فنجان چای و یا قهوه بخورید تا خستگی روزانه از تن تان در برود.

9- کوپس | Koupes

اگر بخواهیم یکی از فوق العاده ترین غذاهای قبرس را معرفی کنیم آن غذا بدون شک کوپس است، یک جور کروکت که معمولا به عنوان پیش غذا و یا بعد از غذا استفاده می گردد. پوسته بیرونی این غذا از گندم، آرد، آب، روغن و کمی نمک درست می گردد البته گاهی برای چسبندگی بهتر خمیر از تخم مرغ هم استفاده می گردد. داخل این خمیر با گوشت چرخ نموده، جعفری، پیاز و انواع ادویه پر می گردد و خمیر به شکلی جالب و خاص پیچیده می گردد. پیشنهاد می کنیم به یک رستوران ساحلی بروید و طعم و مزه این غذای بینظیر را امتحان کنید.

10- مزه | Meze

انواع و اقسام پیش غذاهای سرد و گرم که در یک سینی چیده می شوند و شما را دنیایی از طعم ها و رنگ ها آشنا می نمایند. در قبرس سینی مزه شامل انواع غذاهای دریا، هالومی، هوموس و … است.

منبع: الی گشت

به "10 غذای خوشمزه قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای خوشمزه قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید