در دبی از این غذاهای خیابانی غافل نشوید!

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، غذاهای خیابانی دبی

دبی به آسمان خراش ها و مراکز خریدش معروف است پس احتمالا خیلی ها فکرش را هم نمی نمایند که این شهر غذاهای خیابانی خوشمزه ای داشته باشد! با اینکه کسی دبی را شهر غذاهای خیابانی نمی داند اما غذاهای خیابانی این شهر آرزوی خیلی از شکم گردان است. اینکه در دبی چه غذایی بخورید کاملا بستگی به این دارد که دلتان می خواهد چه نوع تعطیلاتی را بگذرانید اما اگر می خواهید مثل محلی ها غذا بخورید به سراغ غذاهای خیابانی بروید. می خواهیم لیستی از غذاهای خیابانی دبی را معرفی کنیم تا این بار اگر گذرتان به شهر لوکس دبی افتاد با امتحان این غذاها، دبی گردی متفاوتی را برای خود رقم بزنید، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

در دبی از این غذاهای خیابانی غافل نشوید!

شاورما | Shawerma

شاورما که با تکه های نازک مرغ و گوشت درست می گردد بدون شک از محبوب ترین غذاهای خیابانی دبی است. برای تهیه این ساندویچ خوشمزه، گوشت به همراه سبزیجات تازه، پیاز و سس لای یک نان نرم پیچیده می گردد. شاورما یکی از برترین غذاهای خیابانی دبی است که ارزشش را دارد که برای امتحان آن هم شده سفری به دبی ترتیب دهید! برای خوردن برترین شاورما می توانید به رستوران خیابانی الملاح بروید. تکه های مرغ شاورماهای این رستوران کاملا مزه دار و ترش است و مزه اش تا مدت ها زیر زبانتان باقی می ماند.

ساندویچ شیش تاووک | Shish Tawouk Sandwich

این ساندویچ هم از غذاهای خیابانی محبوب دبی است اما خیلی از گردشگران آن را نمی شناسند! برای درست کردن این ساندویچ، تکه های مرغ را با سیر و ادویه مزه دار می نمایند و آن را به همراه سبزیجات و خیارشور لای نان می گذارند. کمتر گردشگری پیدا می گردد که طعم باورنکردنی این ساندویچ را دوست نداشته باشد پس بعید هم نیست که همین که این ساندویچ را تمام کردید باز هم دلتان یک ساندویچ دیگر بخواهد!

سمبوسه | Samboosa

سمبوسه در اصل در هند اختراع شده اما در دبی هم از غذاهای خیابانی محبوب است. سمبوسه های دبی هم مثلثی شکل هستند و با انواع گوشت، سبزیجات و ادویه پر می شوند. حواستان باشد این سمبوسه ها آنقدر ترد و خوشمزه اند که تا چند تا از آن را نخورید راضی نمی شوید. می توانید در حالی که در حال گشت و گذار در بازارهای محلی دبی هستید چند تکه ای از این سمبوسه ها تهیه کنید و با خوردن آن ها هم طعم غذاهای محلی را بچشید و هم پرانرژی تر شهر را بگشت.

مناکیش | Manakkish

اگر در جایی مثل دبی در پی یک نان سنتی و خوشمزه می گشت که عطر آن تا مدت ها در خاطرتان بماند به سراغ نان مناکیش بروید. برای درست کردن این نان، روی یک تکه خمیر، خوراکی های خوشمزه ای از گوشت و سبزیجات گرفته تا روغن زیتون و آویشن ریخته و در فر یا تنور می پزند. در ایران هم فتیرهای زیادی هست که تا حدودی شبیه مناکیش کشورهای خاورمیانه است. با تماشا این نان سنتی شاید تا حدودی یاد پیتزا بیفتید اما به هر حال خمیری که برای درست کردن این نان ها به کار می رود از خمیر پیتزا ضخامت بیشتری دارد و شبیه نان است.

چای کاراک | Karak به همراه دونات

چای کاراک از نوشیدنی های محبوب دبی است و با خامه (شیر) و ادویه درست می گردد. می توانید این چای را در داخل یک فنجان کاغذی به قیمت فقط 1 درهم از مقابل همه مغازه ها و دکه های کنار جاده ای تهیه کنید. برترین چیزی که می توان به همراه این چای خوشمزه خورد یک دونات شکری است. در حالی که در حال نوشیدن یک فنجان کاراک هستید متوجه می شوید که چرا دبی یکی از برترین شهرهای دنیاست.

آب میوه تازه | Freshly Squeezed Juices

با اینکه دبی در وسط بیابان قرار گرفته است اما تقریبا در گوشه و کار همه خیابان هایش، آب میوه فروش هایی را می بینید که آب میوه های تازه دارند که واقعا خوردن آن ها در گرمای دبی خیلی می چسبد. آب میوه ها آنقدر متنوع و خوشمزه اند که احتمالا دلتان می خواهد تا همه آن ها را امتحان کنید. در حین گشت و گذار در شهر، یک لیوان آب میوه تازه بگیرید تا در کسری از ثانیه دیگر از گرما و آفتاب سوزان دبی خبری نباشد!

لگیمات | Lugaimat

یک شیرینی خوشمزه که خیلی شبیه بامیه است و هواداران خوراکی های شیرین حتما از آن خوششان می آید. خیلی از گردشگرانی که دبی را برای گذراندن تعطیلات انتخاب نموده اند این دسر شیرین خیابانی را حتما امتحان می نمایند. بیرون این دسر ترد و درون آن نرم است و در آخر در شیره خرما غوطه ور می گردد. معمولا همه گردشگران یک کاسه از این شیرینی را سفارش می دهند و تا دانه آخر آن را می خورند.

فلافل | felafel

غذاخوری های زیادی در دبی هستند که فلافل های خوشمزه درست می نمایند. از آن جایی که این ساندویچ، خوشمزه و مقرون به صرفه است محبوبیت زیادی در بین جهانگرد ها دارد. برای درست کردن فلافل، نخود را با ادویه مزه دار می نمایند و می گذارند در روغن حسابی سرخ و برشته گردد. در دبی رستوران های خیابانی ای که فلافل می فروشند همواره پر از جمعیت اند شما هم می توانید به آن ها ملحق شوید و طعم فلافل های دبی را بچشید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "در دبی از این غذاهای خیابانی غافل نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دبی از این غذاهای خیابانی غافل نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید