دانستنی های کشوری سراسر شگفتی بنام ماداگاسکار

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، ماداگاسکار یکی از کشورهای جنوب شرقی آفریقا است که در میان اقیانوس هند واقع شده و اسم آن را زیاد شنیده ایم. پایتخت این کشور آنتاناناریوو نام دارد که 700 هزار نفر در آن زندگی می نمایند. جزیره اصلی ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان و منطقه ای توسعه نیافته و خام با 8000 گونه جانوری (5 درصد از تنوع زیستی جهان) است که در هیچ کجای دیگر نظیرش را نمی توان یافت. ماداگاسکار مجموعه ای منحصر به فرد از شگفتی های طبیعت و میراثی از میلیون ها سال قبل است.

دانستنی های کشوری سراسر شگفتی بنام ماداگاسکار

در این سرزمین افسانه ای، هزاران گونه جانوری زیست می نمایند. تنوع طبیعی فوق العاده این سرزمین باعث شده که نام این جزیره را قاره هشتم بگذارند. این سرزمین پیش تر محل تردد دایناسورها بوده است؛ مهد تکامل ماقبل تاریخ که بهشت طبیعت شناسان است. بازدیدنمایندگان می توانند در میان جنگل های انبوه و گرمسیری، دره های خشک و نیمه بیابانی و سواحل بی نظیر آن به گشت و گذار بپردازند و در شرق آن نیز درختان بائوباب 1000 ساله زیبا را ببینند. این سرزمین به دلیل جدا بودن از خاک اصلی آفریقا، دارای طبیعتی خاص و ویژه است که تقریبا مشابه گیاهان و جانوران آن را نمی توان در نقاط دیگر جهان یافت. در ماداگاسکار جنگل های بارانی، مراتع و بوته زارها باعث شده اند زیستگاه های جالب و منحصر به فردی برای جانوران به وجود آید.

در آخرین کشف انجام شده در این جزیره زیبا، یک گونه خارق العاده از آفتاب پرست کشف شده که به زحمت از ناخن انگشت اشاره بزرگتر است. طبیعت زیبای ماداگاسکار و حیات وحش کم نظیر آن سبب شده این کشور یکی از مقاصد پرطرفدار طبیعت گردان باشد. به این کشور صحرای سرخ بزرگ هم می گویند، چون ارتفاعات مرکزی اش پوشیده از خاک سرخ است.

این کشور معمولا دو فصل دارد؛ یک فصل گرم بارانی از نوامبر تا آوریل و یک فصل خنک تر و خشک از می تا اکتبر. بهترین زمان سفر به ماداگاسکار آوریل تا نوامبر است. در حال حاضر پرواز مستقیمی از ایران به ماداگاسکار وجود ندارد و بهترین مسیرهای پروازی آن از طریق هواپیمایی اتحاد (دو توقف در ابوظبی و ژوهانسبورگ) و ایرفرانس (دو توقف در رم و پاریس) انجام می گردد.

شهرگردی در تانا، بازار دستفروشان، قایق سواری در رودخانه Tsiribina، عکاسی از قبایل و بومیان، آبتنی در آبشار و حوضچه های Nosinompeha، بازدید از پارک ملی Bemaraha، گشت در صخره های Tsingy، اقامت در لوژ، بازدید از شهر آنتسیرابه، گشت شبانه برای دیدن حیوانات شب فعال و خرید صنایع دستی از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این سفر است.

غذاهایی به سبک فرانسه

تاثیر تکنیک های آشپزی فرانسوی در آشپزی ماداگاسکار کاملا مشهود است. برای مثال، اهالی ماداگاسکار سوپی بسیار محبوب به نام لسوپی Lasopy تهیه می نمایند که ترکیب از آب گوشت گوساله، هویج، ترب، سیب زمینی، تره فرنگی، لوبیا و گوجه فرنگی و نمک است. آنها این سبزیجات را خوب می پزند تا کاملا نرم گردد و سپس آن را له و پوره می نمایند و سوپی غلیظ به دست می آورند که با نان خشک یا نان گرم و تازه میل می نمایند. سوپی مشابه در اقصی نقاط فرانسه خورده می گردد که شباهت بسیار زیادی به این سوپ دارد (Potage Crecy).

غذای معروف دیگری که در ماداگاسکار پخت می گردد Akoho Misy نام دارد که ترکیب مرغ با زنجبیل، سیر، پیازچه، میخک، نمک و فلفل است که در روغن سرخ می گردد. مشابه این غذا در فرانسه Poulet Saute a la Bordelaise نام دارد که از موادی مشابه درست می گردد و روش پخت آن نیز به همین گونه است. Romazava غذای ملی ماداگاسکار محسوب می گردد و هر خانواده روش خاص خود را برای پخت آن دارد. این غذا معمولا با برنج برای ناهار یا شام خورده می گردد.

مواد تشکیل دهنده آن شامل گوشت گوساله، مرغ و خوک است که به شکل مکعب های یک شکل بریده شده اند، به همراه پیاز، گوجه فرنگی، اسفناج و سیر له شده. برنج غذای پایه مردم ماداگاسکار است که در شالیزارهای آبیاری شده کشت می گردد. برنج در آشپزی ماداگاسکار نقش عمده ای دارد. آنها حتی نوشیدنی مخصوصی از برنج سوخته می گیرند که Ranonapango نام دارد. برای درست کردن این نوشیدنی آنها برنج را تا حد سوختگی می پزند و سپس به آن آب جوش اضافه می نمایند تا مزه برنج سوخته را به خود جذب کند. این آب را از برنج جدا نموده و می گذارند تا کاملا خنک گردد و سپس آن را در کنار غذا می نوشند.

هتل هایی مطابق انتظار

هتل های ماداگاسکار در سراسر این کشور آفریقایی گسترده شده اند و شما بسته به بودجه تان حق انتخاب دارید. در هتل های ماداگاسکار یا مراکز اقامتی آن از مسافرخانه گرفته تا هتل پنج ستاره لوکس، هر نوع خدمات بر اساس بودجه و سطح اقتصادی مسافران ارائه می گردد.

مراکز اقامتی این کشور مانند بیشتر نقاط جهان به ترتیب درجه بندی عبارتند از: مسافرخانه، هتل دو ستاره، هتل سه ستاره، هتل چهار ستاره، هتل پنج ستاره و بوتیک هتل که همان گونه که عنوان شد با انتظارات گردشگران سازگار است. این هتل ها از امکانات و خدمات مطابق با استانداردهای بین المللی هتلداری برخوردار بوده و تنوع بالایی دارند.

سوغات هیجان انگیز

مردم ماداگاسکار هنرهایی مثل بافندگی و خیاطی دارند و می توانید کلی هدیه هیجان انگیز بخرید. در بازارهای صنایع دستی، صنایع دستی بسیار زیبا و نیز سنگ های زینتی که به طرز غیرقابل باوری ارزان هستند می توان خرید. با توجه به اینکه محصولات صادراتی این کشور قهوه، وانیل، حلزون، شکر و لباس های پنبه ای است، انتخاب های دیگری نیز پیش رو دارید.

صدرنشینی وانیل ماداگاسکار

ماداگاسکار حدود دو سوم وانیل جهان را فراوری می نماید. میوه وانیل تنها میوه قابل خوردن گل ارکیده است. هر گل در سال فقط یک بار باز می گردد و گرده افشانی آن که کاری بسیار سخت است، فقط با دست انجام می گیرد. وانیل ماداگاسکار مزه ای شیرین دارد و برای تهیه تعداد زیادی از دسرها در سراسر جهان به کار می رود. از آن در بستنی، سس سالاد و سس باربیکیو هم به وفور استفاده می گردد.

وانیل یکی از ادویه جات گران قیمت است که به طور گسترده ای استفاده می گردد. محبوبیت این ادویه به دلیل عطر و طعم دلپذیر آن است که عطری خفیف و معطر دارد. در ایران وانیل را به شکل پودر سفید که در اصل محصولی شیمیایی است به نام وانیلین می شناسند و به مقدار زیاد و با قیمت مناسب در اختیار مصرف نمایندگان قرار می گیرد. وانیلین تنها یکی از 36 بوی گوناگون وانیل را دارد و از دیگر خواص طبیعی وانیل در پودر وانیلین خبری نیست. وانیل اصل به شکل یک چوبه یا غلاف باریک سیاه رنگ است که باید آن را از طریق یک چاقوی تیز شکافت و با پشت چاقو خمیر درون آن را درآورد و داخل سس ها یا خمیرها ریخت. امروزه در بسیاری از نقاط جهان به کشت و پرورش وانیل اقدام می گردد اما محصولات با کیفیت ماداگاسکار در صدر قرار گرفته است.

منبع: الی گشت

به "دانستنی های کشوری سراسر شگفتی بنام ماداگاسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های کشوری سراسر شگفتی بنام ماداگاسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید