چگونه یک بسته بندی مجذوب کننده طراحی کنیم؟

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، می دانید که گام اول برای داشتن یک بسته بندی عالی در گرو خلاقیت است. با این وجود شما باید مخاطبان خود را درک کنید. به طور مثال اگر بسته بندی مخصوص بچه ها طراحی می گردد باید آن را رنگارنگ و روشن و با عکس های کارتونی درست کنید.اگر بسته برای افراد بالغ است باید بیشتر روی قابلیت طراحی تمرکز کنید. باز با توجه به نوع محصول مورد نظر، بهتر است در خصوص موضوع، سهولت استفاده و دیگر ویژگی های محصول آنالیز و شرح دهید.

چگونه یک بسته بندی مجذوب کننده طراحی کنیم؟

شما باید بسته ای را طراحی کنید که مشتری را کنجکاو کند و سپس با چیزی منحصر به فرد شگفت زده کنید. در واقع طراحی جعبه فرآیند طولانی برای پیروزیت خرده فروشان است. اگر بتوانید جعبه ای طراحی کنید که محصول نمایش داده گردد، فروشتان راحت تر است. یکی از برترین دستگاه ها، دستگاه های بسته بندی ای جی (Sachet packing machine) می باشد که به یاری این صنعت آمده است.

چون نمایش کالا بسیار مهم است خصوصاً در چنین شرایطی که تعداد رقبا بسیار زیاد است. جهت داشتن یک بسته بندی خاص و حرفه ای می توانید از یک تیم طراحی یاری بگیرید تیم طراحی و بسته بندی بسته هایی با کیفیت و حرفه ای را بر طبق احتیاج شما طراحی و تهیه می نماید.

چطور با طرح بسته بندی مجذوب نماینده فروشمان را چند برابر کنیم؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا محصولتان فروش کمی دارد، در حالی که محصول شرکت رقیبتان با اینکه کیفیت پایین تری نسبت به محصول شما دارد، فروش بیشتری دارد؟ دقت نموده اید که یک کالای بد با بسته بندی خوب می تواند بیشتر و راحت تر از یک کالای خوب با بسته بندی بد به فروش برسد.

بله باورش کمی سخت است ولی در حال حاضر بسته بندی تاثیر بسیاری روی فروش محصول دارد. بهتر است با یک مثال در این مورد بیشتر شرح دهیم. فرض کنید شما می خواهید از دو فروشگاه متفاوت اینترنتی لباس و پوشاک خرید کنید.

وقتی محصول شما دارای بسته بندی زیبایی باشد، مشتری هم از خریدش احساس رضایت خواهد داشت. مطمئناً وقتی مشتری راضی باشد نه تنها خودش دوباره از شما خرید می نماید بلکه دیگران را هم تشویق به خرید از شما می نماید.

بسته بندی خوب و با کیفیت همواره باعث رضایتمندی مشتری می گردد، اما این مورد در خریدهای اینترنتی بیشتر اهمیت پیدا می نماید. چون زمانی که از مغازه خرید می کنید می توانید قبل از خرید، جعبه محصول را ببینید و اگر مورد پسند بود خرید کنید. ولی در خرید اینترنتی تا زمانی که کالا به دستتان برسد هیچ اطلاعی در خصوص بسته بندی آن ندارید.

به همین دلیل است که هر موقع سفارش اینترنتی خود را تحویل می گیریم، ابتدا به بسته بندی محصول دقت می کنیم و بسته بندی آن برایمان خیلی اهمیت دارد. پس حتما دقت کنید کالای خود را به زیبایی و با سلیقه بسته بندی کنید. سعی کنید مشتریان عادی فروشگاه خود را به مشتریان دائم و وفادار تبدیل کنید. حتماً شنیده اید که برخورد اول در آشنایی و اعتماد تاثیر به سزایی دارد. مشتری اولین چیزی که می بیند، بسته بندی است. اگر مشتری در همان ابتدا با یک بسته بندی بی کیفیت و ساده روبه رو گردد قطعاً جلب اعتماد او کار سختی خواهد بود.

اما وقتی یک بسته بندی مجذوب نماینده و زیبا دریافت کند، می توانید در همان خرید اول او را به یک مشتری دائمی و وفادار مبدل سازید. چون یک فروشگاه اینترنتی برای ارتباط با مشتری راه های کمتری دارد، پس باید بتواند به وسیله بسته بندی محصول خود با مشتری حرف بزند و ارتباط برقرار کند.

برای اینکه فروشگاه اینترنتی خوبی داشته باشید، سعی کنید سفارشات را به نحوی به دست مشتری برسانید که پس از تحویل بسته در همان ابتدا نظرش را جلب کنید. شما نیز اگر فروشگاه اینترنتی دارید و در پی افزایش رضایتمندی مشتری و فروش کالای خود هستید، کافی است تنها روی بسته بندی سفارشات آینده خود بیشتر وقت گذاشته و طرحی نو ارائه دهید، تا نتیجه فوق العاده آن را خیلی سریع ببینید.

چون هم اکنون افراد به علت کمبود وقت به خرید اینترنتی روی آورده اند، به شکلی که حتی مواد غذایی را نیز به صورت سفارشی خریداری می نمایند. پس حتی اگر سوپرمارکت کوچکی هم دارید با کمی تنوع و خلاقیت می توانید سفارشات مشتریان خود را در بسته های نه چندان گران ولی چشمگیر به دستشان برسانید و تحولی شگرف در فروش محصولات خود ایجاد کنید.

مسائل بسته بندی در ایران

ایران کشوری درحال پیشرفت و توسعه است. کشوری که با وجود بهره وری از صنایع بسیار و محصولات مختلف کشاورزی، در صنعت بسته بندی محصولات چندان پیروز عمل ننموده است. به طوری که می توان گفت چالش طراحی و بسته بندی با کیفیت و مناسب در کالاهای ایرانی هم اکنون به یک چالش کهنه تبدیل شده است.

سپس، این کشورها پس از بسته بندی با برند خودشان با چند برابر قیمت به دیگر کشورهای جهان صادر می گردد که ارزش افزوده بسیار بالایی برای آنها به ارمغان خواهد آورد. یا محصول دیگری مانند خرما که کشور ایران دومین صادر نماینده عمده خرمای جهان می باشد.

خرما نیز به شکل فله ای به کشورهای اندونزی و مالزی با قیمت اندکی فرستاده می گردد. سپس در آنجا پس از اینکه از بسته بندی کارتونی ایرانی خارج کردند، در بسته بندی های مدرن، استاندارد و صادراتی خود قرار می دهند و به کشورهای آمریکایی و اروپایی و استرالیا صادر می نمایند. کالاهای دیگری هم در همین شرایط مشابه قرار دارند همچون خشکبار، میوه ها، مرکبات، صنایع غذایی، عسل، شیلات و ...

برای اینکه بتوانیم کیفیت بسته بندی محصولات را بالا ببریم و در عین حال صادرات کالاهای ایرانی را افزایش دهیم باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهیم:

  • اطلاع و شناخت کافی از بازارهای هدف
  • به کاربردن فناوری های روز و مدرن جهان که باعث کاهش هزینه تمام شده بسته بندی کالا می گردد
  • افزایش نظارت روی بسته بندی کالاها مخصوصاً کالاهای صادراتی
  • ایجاد بسته بندی های متنوع بر اساس احتیاج مشتریان در بازار هدف
  • وضع کردن قوانین و مقرراتی جهت حمایت از صنعت بسته بندی
  • آموزش بسته بندی مواد غذایی در کارخانه بسته بندی مواد غذایی
  • طرح بسته بندی مواد غذایی پس از تحقیق در خصوص بسته بندی انواع مواد غذایی

به عنوان نکته پایانی باید عنوان کنیم که طراحی و کیفیت بسته بندی محصولات می تواند علت حفظ بازارهای هدف و ماندگار بودن برند ایرانی کالاهای صادراتی در بازارهای جهانی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه های مختلف ای جی مثل دستگاه تقطیر روی لینک https://ag777.com کلیک کنید.

بنابراین باید بیش از پیش از صنعت بسته بندی حمایت گردد تا فهرست شرکت های بسته بندی مواد غذایی نیز در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند. با ورود انواع دستگاه های بسته بندی، بسته بندی مواد غذایی خشک و تر به آسانی قابل انجام است.

قیمت دستگاه بسته بندی مواد غذایی با توجه به خدماتی که انجام می دهد، مناسب به نظر می رسد. شرکت ای جی دستگاه های صنعتی مختلفی دارد از جمله دستگاه قرص ساز، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه قرص ساز و اینکه می توانید قرص ها را به شکل های دلخواه بسازید، روی لینک بزنید.

منبع: فرارو

به "چگونه یک بسته بندی مجذوب کننده طراحی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک بسته بندی مجذوب کننده طراحی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید