طرز تهیه کیکِ پودینگِ ژله ای؛ ????کیک با روکش ژله و پودینگ!

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، کیک پودینگ ژله ای، یه جور دسر سه لایه خوشمزه ترکیه ای هست و همونطور که از اسمش پیداست تشکیل شده از یک لایه کیک و یک لایه پودینگ و یک لایه ژله کیکی با بافت نرم و عالی به همراه پودینگ خوش عطر و ژله و میوه دلخواهه! اگر از طعم کیک شکلاتی یا پنکیک خسته شدید، پیشنهاد ما کیک پودینگی و ژله میوه ایه! که ما با ژله و میوه کیوی درست کردیم ولی شما میتونید با هر میوه دلخواهی و به همین روش، این دسر خوشمزه رو درست کنید.

طرز تهیه کیکِ پودینگِ ژله ای؛ ????کیک با روکش ژله و پودینگ!

این دسر گزینه مناسبی برای مهمونیها مخصوصا عصرانه و دورهمی ها هست چون علاوه بر اینکه کیک درست میکنید، حالت دسر مانند داره و بسیار شکیل و خوشمزه هست. در این دستور کیک وانیلی پودینگ و ژله رو در 3 مرحله مجزا درست میکنیم:

مواد لازم برای تهیه کیک وانیلی:

تخم مرغ2 عدد
شکرنصف لیوان
آرد سفید قنادی1 لیوان
شیرنصف لیوان
روغن مایعنصف لیوان
بکینگ پودر1 قاشق مربا خوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک وانیلی:

1- آرد و بکینگ پودر رو مخلوط و دو بار الک کنید و کنار بذارین.

2- تخم مرغ، وانیل و شکر رو مخلوط کنید، با همزن بزنین تا کرم رنگ و کشدار بشه و حجمش دو برابر بشه.

3- شیر رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

4- بعد روغن رو اضافه کنید و کمی مخلوط کنید. (در حد مخلوط شدن)

5- آرد و بکینگ پودر مخلوط شده رو در دو مرحله اضافه کنید و با لیسک به آرومی مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه و هیچ گلوله آردی داخلش نباشه.

6- ظرف پیرکس(ابعاد ظرف 19×28) رو با روغن جامد یا جدا کننده چرب کنید.

7- مایه کیک رو داخل ظرف بریزید.(دقت کنین ظرف پیرکس شما حتما مناسب استفاده در فر باشه)

8- ظرف رو داخل فر 180 درجه که از قبل گرم شده به مدت نیم ساعت قرار میدیم؛ البته زمان در فرهای مختلف متفاوته! وقتی روی کیک طلایی شد، با خلال دندان امتحان کنین، اگه خلال دندان تمیز بیرون اومد کیک رو از فر خارج کنین.

اجازه بدین کیک کاملا خنک بشه و برین سراغ آماده کردن پودینگ.

مواد لازم برای تهیه پودینگ:

نشاسته ذرت3 قاشق غذاخوری
آرد سفید قنادی2 قاشق غذاخوری
شکرنصف لیوان
شیر2 لیوان
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری

1- شکر، نشاسته ذرت، آرد و وانیل رو داخل ظرفی مخلوط کنین. (میتونین به جای نشاسته ذرت از نشاسته گندم استفاده کنین اما توجه کنین که حتما حالت پودری داشته باشه و بهتره دقت کنین نشاسته شما کهنه نباشه چون توی طعم پودینگ تون تاثیر داره و بهتره آرد و نشاسته رو قبل از استفاده داخل پودینگ الک کنین)

2- شیر سرد رو بهش اضافه کنین و با همزن دستی مخلوط کنین تا یکدست بشه و هیچ گلوله ای داخلش نباشه.

3- روی حرارت ملایم قرار بدین و مدام هم بزنین؛ مواد کم کم غلیظ میشه. اصلا دست از هم زدن برندارین چون مواد ته میگیره و گلوله میشه و پودینگ شما یکدست نمیشه! وقتی مواد به غلظت فرنی رسید، حرارت رو خاموش کنین و ظرف رو کنار بذارین تا خنک بشه و در این بین هرازگاهی هم بزنین تا مواد رویه نبنده.

4- وقتی پودینگ کاملا خنک شد، روی کیک خنک شده میریزیم و صاف میکنیم.

نکته ای که هست اینکه پودینگ بعد از خنک شدن، غلیظ تر میشه. بنابراین توی غلظت مواد دقت کنین؛ نه به قدری غلیظ بردارین که مواد بعد از خنک شدن خیلی سفت بشن و نه شل بردارین که باعث خمیر شدن کیک بشه و از کناره ها به زیر کیک نفوذ کنه.

5- ظرف کیک و پودینگ رو به مدت سه ساعت داخل یخچال بذارین تا کاملا ببنده. حالا نوبت ژله است.

مواد لازم برای ژله:

  • ژله کیوی یا طالبی( یا هر ژله سبز رنگی): 1 بسته
  • آب جوش: یک و نیم لیوان
  • کیوی: 2 عدد

1- پودر ژله رو با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کنین و روی حرارت بخار آب (بن ماری) قرار بدین و هرازگاهی مخلوط کنین تا دونه های ژلاتین، داخل ژله کاملا حل بشه و ژله شفاف بشه؛ از روی حرارت بردارین و اجازه بدین خنک بشه (اگه دوست داشتین رنگ ژله شما کمی پررنگ تر باشه میتونین کمی رنگ سبز خوراکی بهش اضافه کنین)

2- کیوی ها رو حلقه ای خرد کنین و روی پودینگ بچینین.

3- از ژله کمی روی مواد بریزین و داخل یخچال بذارین تا نیم بند بشه و بعد بقیه ژله رو روی مواد بریزین و داخل یخچال قرار بدین تا کاملا ببنده (علت اینکه ژله رو در دو مرحله ریختیم اینه که کیوی ها با اندازه کم ژله در نوبت اول به پودینگ میچسبن و وقتی کل ژله رو ریختیم شناور نمیشن). ژله در حالت کلی میتونه تنوع زیادی توی دسرها ایجاد کنه. برای مشاهده طرز تهیه دو نوع ژله بستنی و ژله سورپرایز قلبی کلیک کنید!

4- بعد از اینکه ژله کاملا بست از یخجال خارج کنین و با یه کارد تیز برش بزنین و به یاری لیسک یا کارد از ظرف خارج کنین بعد از خارج کردن یکی از اسلایس ها برداشتن بقیه خیلی راحتتره!

نکاتی که باید در تهیه کیک پودینگی و ژله ای رعایت کنید:

  • اگه کاردتون به ژله یا پودینگ میچسبید، کارد رو داخل آب جوش فرو کنین تا گرم بشه و بعد با دستمال پاک کنین تا خیس نباشه و خیلی راحت برش بدید. بعد از هر برش هم کارد رو با دستمال پاک کنین تا برای برش بعدی تمیز باشه.
  • وقتی میخواین از کیوی داخل ژله استفاده کنین، باید کیوی حتما کاملا رسیده باشه؛ اگه کیوی شما رسیده نیست، کیوی ها رو با کمی آب و شکر روی حرارت نیم پز کنین. چون کیوی حاوی آنزیمی هست که مانع بستن ژلاتین میشه اما بعد از رسیدن و نرم شدن یا بعد از پختن این آنزیم از بین میره. (به جای ژله سبز رنگ و کیوی میتونین از هر میوه دلخواهی و هر ژله ای استفاده کنین). به طور کلی از کیوی میتوان برای تنوع در موارد مختلف استفاده کرد. برای مثال مربای کیوی یک مربای ملس با طعم فوق العاده است!
  • قالب های شیشه ای نشکن یا همان پیرکس یکی از سالم ترین قالب های کیک هستند که البته معمولاً شکل های ساده مانند مربع، مستطیل و دایره ای دارن این ظروف با مواد اسیدی واکنش نمی دهند و برای پخت انواع کیک بسیار سالم هستند.
  • برای پخت کیک با ظروف پیرکس، بهتر است که 10 درجه دمای فر را کمتر از اندازه گفته شده در دستور قرار بدید تا کیک بهتر بپزد و برای جدا شدن کیک از این قالب ها از کاغذ روغنی بهره ببرید یا قالب را به خوبی چرب کنید.
  • در هنگام استفاده از این قالب ها مواظب باشید وقتی از فر آنها را خارج کردید و داغ هستند در آب سرد قرار ندهید. بعلاوه آنها را مستقیم روی شعله نگذارید چون ممکن است بشکنند.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید، برای مشاهده سایر دسرها به بخش دسرهای وبلاگ طراحی ویلا مراجعه کنید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه کیکِ پودینگِ ژله ای؛ ????کیک با روکش ژله و پودینگ!" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه کیکِ پودینگِ ژله ای؛ ????کیک با روکش ژله و پودینگ!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیکِ پودینگِ ژله ای؛ ????کیک با روکش ژله و پودینگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید