روز جهانی موهیتو؛طرز تهیه انواع موهیتو توت فرنگی، انبه، موز و لیمو نعناع

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، 21 تیر (11 جولای) روز جهانی نوشیدنی موهیتو است. نوشیدنی موهیتو کلاسیک که ریشه کوبایی دارد عموما از ترکیب آب گازدار، برگ نعنا، شکر، رام سفید و آبلیمو درست می شود یعنی موادی با ریشه کوبایی که در نهایت یک نوشیدنی موکتل را نوشیدنی بدون الکل به ما می دهند. اما شما می توانید نوشیدنی موهیتو خانگی یا کافی شاپی را با انواع میوه فصل از جمله توت فرنگی، انبه، سیب و حتی موز درست کنید. از جمله خواص نوشیدنی موهیتو یک شربت خنک و مقوی تابستانی برای رفع عطش و گرمازدگی روزهای داغ تابستان است. در روز جهانی نوشیدنی موهیتو طرز تهیه نوشیدنی موهیتو توت فرنگی ، انبه، موز و موهیتو لیمو نعناع کلاسیک را در مجله خبرنگاران بخوانید.

روز جهانی موهیتو؛طرز تهیه انواع موهیتو توت فرنگی، انبه، موز و لیمو نعناع

طرز تهیه نوشیدنی موهیتو توت فرنگی

مواد لازم برای 6 نفر

توت فرنگی درشت: 16 عدد

برگ نعنا: 20 عدد

شربت توت فرنگی: 12 قاشق غذاخوری

آب لیموترش: 12 قاشق غذاخوری

آب: 6 لیوان فرانسوی دسته دار

لیموترش: 5 عدد کوچک

یخ: یک و نیم لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه

برای درست کردن موهیتو توت فرنگی خانگی به سبک کافی شاپ و رستوران ابتدا باید توت فرنگی ها را بشورید، برگ آن ها را جدا کنید و با چاقو خرد کنید. توت فرنگی های خرد شده را با بلندر یا گوشت کوب یا در غذاساز له کنید و در یک پارچه بریزید. آبلیمو، شربت توت فرنگی و 2 لیوان آب اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس باقی مانده آب، چند قطعه یخ و نیمی از برگ های نعنا را در پارچ بریزید.

لیموترش ها را حلقه کنید و در هر لیوان موهیتو دو حلقه لیموترش، مقداری نوشیدنی موهیتو و چند برگ نعنا بگذاردی و شربت را سرو کنید. برای تزیین لیوان موهیتو می توانید یک عدد توت فرنگی برش زده روی لبه لیوان بگذارید. یک روش دیگر هم این است که تمام مواد را با هم در غذاساز یا میکسر بریزید و پوره کنید. این شکل نوشیدنی موهیتو را هم به صورت سرد سرو کنید.

برای درست کردن موهیتو انبه، موهیتو موز، موهیتو هندوانه و موهیتو سیب یا هر میوه دیگری هم به همین دو روش عمل کنید.

طرز تهیه نوشیدنی موهیتو لیمو نعناع کلاسیک

مواد لازم

لیموترش درشت و آبدار: 5 عدد

پوست لیموترش رنده شده از قسمت سبز آن: 1 قاشق غذاخوری

نعنا تازه: 15 شاخه

شکر: 8 قاشق غذاخوری

آب گازدار: 1 و 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه

علاوه بر طرز تهیه موهیتو با انواع میوه مثل موهیتو توت فرنگی یا سایر انواع میوه، موهیتو لیمو بیشتر از سایر انواع این نوشیدنی تابستانی خنک مشهور است. ابتدا لیموترش ها را از وسط نصف کنید، هسته آن ها را جدا کنید و آب لیموترش را بگیرید. شکر و پوست رنده شده لیموترش را به آب لیموترش اضافه کنید و در مخلوط کنید یا غذاساز بریزید. برگ های نعنا و یخ و آب گازدار را هم اضافه کنید و همه مواد را با هم میکس کنید تا حالت پوره پیدا کند. سپس این موهیتو لیمو کلاسیک را سرو کنید. روی لیوان موهیتو را با چند برگ نعنا و چند حلقه لیموترش تزیین کنید.

یک روش دیگر طرز تهیه موهیتو خانگی لیمو و نعنا به این ترتیب است:

برای تهیه موهیتو نعناع ابتدا 2 لیوان از 3 لیوان آب را با شکر مخلوط کنید و در یک ظرف مناسب بریزید، این مخلوط را به مدت 5 دقیقه داخل ماکروفر بگذارید.

برگ های نعناع را به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه در همین حالت باقی بماند. بعد از 5 دقیقه، برگ های نعناع را از داخل ظرف بیرون آورده و خوب فشار دهید و کنار بگذارید.

شربت لیمو، آب لیمو ترش و 1 لیوان از آب باقی مانده را داخل پارچ بزرگی بریزید و خوب ترکیب کنید. حالا مخلوط شکر و آب و افشره نعناعی که در ابتدا تهیه کردید را به ترکیب بالا اضافه کنید.

در نهایت آب گازدار را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. موهیتو نعناع را با یخ فراوان و برش های نازک لیمو و چند برگ نعنا سرو کنید. اگر به درست کردن انواع نوشیدنی علاقمندید مقاله طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک تابستانی را هم بخوانید.

منبع: افق کوروش

به "روز جهانی موهیتو؛طرز تهیه انواع موهیتو توت فرنگی، انبه، موز و لیمو نعناع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی موهیتو؛طرز تهیه انواع موهیتو توت فرنگی، انبه، موز و لیمو نعناع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید