در پی شیوع گسترده کرونا در انگلیس، دولت به ارتش متوسل شد

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، با افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا و کمبود کادر درمان در انگلیس، نیرو های نظامی این کشور در بیمارستان ها مستقر شدند.

در پی شیوع گسترده کرونا در انگلیس، دولت به ارتش متوسل شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طراحی ویلا، وزارت دفاع انگلیس روز آدینه گفت استقرار نیرو های نظامی در بیمارستان های این کشور را آغاز نموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه گفت با توجه به کمبود کادر درمان در انگلیس دویست نیروی نظامی برای کمک به خدمات ملی سلامت در لندن اختصاص یافته است.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس درباره استقرار نیرو های ارتش در بیمارستان ها گفت: آن ها بار دیگر قدم پیش گذاشتند تا به کارکنان خدمات ملی سلامت که تمام شبانه روز در سطح مرکز در حال کار هستند کمک نمایند و در جایی که احتیاج بیشتری وجود دارد به کادر درمان در طول این زمستان سخت کمک برسانند.

از سوی دیگر مدیر انجمن پزشکی بریتانیا متذکر شد: گرچه دولت ارتش را برای کمک در لندن بازگردانده است، اما فراموش نکنیم که در واقع ما در حال حاضر در سطح ملی با مشکل روبرو هستیم. این یک مسئله ملی است و تا به امروز با این سطح از کمبود کارکنان روبرو نبوده ایم.

انگلیس ظرف یک هفته گذشته با افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا روبرو شده و آمار مبتلایان در این کشور به روزانه بیش از 150 هزار نفر رسیده است.

با این حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مصر است که با توجه به واکسیناسیون گسترده در این کشور، احتیاجی به اعمال محدودیت های تازه نیست و سویه تازه اُمیکرون نیز نسبت به سایر سویه های این ویروس علائم ملایم تری دارد.

روز چهارشنبه برای نخستین بار طی 24 ساعت تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس به بیش از 200 هزار نفر رسید. در حال حاضر سویه اُمیکرون ویروس کرونا، به سویه غالب در میان مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس تبدیل شده است.

سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود گفت موارد ابتلا به اُمیکرون در هر 36 تا 72 ساعت دو برابر می گردد که این امر نشان می دهد این سویه تازه از رشد قابل توجهی نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است.

از سوی دیگر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا گفته سویه بشدت سرایت پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و 73 درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "در پی شیوع گسترده کرونا در انگلیس، دولت به ارتش متوسل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی شیوع گسترده کرونا در انگلیس، دولت به ارتش متوسل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید