دردسرهای شیرین ماسک در سریال نوروزی

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، مدیر فراوری سریال نوروزی دردسرهای شیرین از مسائل تصویربرداری این مجموعه در معابر عمومی به خاطر ماسک زدن مردم و نیز دشواری جذب بازیگران در سریال های تلویزیونی، با وجود دستمزدهای بالای عوامل در شبکه نمایش خانگی گفت.

دردسرهای شیرین ماسک در سریال نوروزی

مسعود عسگری ـ مدیر فراوری سریال دردسرهای شیرین ـ درباره فرایند ساخت این مجموعه تلویزیونی که برای نوروز 1401 آماده می گردد، به وبلاگ طراحی ویلا گفت: بیش از 50 درصد از تصویربرداری صورت گرفته است. تا به امروز پوریا پورسرخ، مریم مومن، یوسف مرادیان، رضا توکلی، رسول توکلی، سمیرا حسینی، پاشا جاقتصادی و افسانه بایگان مقابل دوربین رفته اند و بازیگران دیگری هم به ما اضافه خواهند شد.

عسگری اضافه نمود: پیش بینی می کنم قبل از عید کار را تمام کنیم. با همکاری گروه کارگردانی و برنامه ریزی، کوشش کردیم که سریال دردسرهای شیرین به موقع روی آنتن برسد و شتاب زده عمل نکنیم. همزمان با تصویربرداری کار تدوین، جلوه های بصری، صداگذاری و موسیقی هم انجام می گردد.

او درباره لوکیشن های سریال نوروزی شبکه پنج سیما گفت: در این سریال لوکیشن های زیادی را داریم. یک لوکیشن در نیاوران، که خانه شیرین و علی محسوب می گردد، شرکتشان که مسوولان محترم بانک ملی خیلی همکاری کردند و ساختمان نوساز در مجموعه بانک ملی را در اختیار ما گذاشتند. رستوران، کافه و بیمارستان هم بود. ویژگی عمده لوکیشن ها این است که بکر و دست نخورده هستند و حتی برخی ها خالی بودند و خودمان از نظر آکساسوار تجهیز کردیم. از آکساسواری استفاده کردیم که تا به امروز در مجموعه های تلویزیونی استفاده نشده است.

عسگری درباره اینکه کرونا و چهره ماسک زده مردم در معابر عمومی، چقدر آنها را در تصویربرداری سریال با مشکل روبرو نموده است، مطرح کرد: در معابر عمومی این مشکل را داشتیم. یک تیم کنترل داشتیم که خیابان و اطراف را کنترل می کردند که کسی ماسک نداشته باشد و این شرایط را سخت می کرد. از طرفی نباید مزاحمتی برای مردم ایجاد می شد و مردم باید به زندگی روزمره شان می رسیدند. اما با تشکیل یک تیم این مشکل را حل کردیم. تیم پزشکی ما بچه ها را چک کرد و سعی کردیم مراقبت ها را از خودمان آغاز کنیم و در لوکیشن ها هم رعایت بقیه را بکنیم.

او اضافه نمود: مسئله کرونا باعث شد سراغ لوکیشن های بکر برویم زیرا خیلی از آنهایی که لوکیشن اجاره می دادند به خاطر کرونا این کار را نمی کردند. بنابراین سعی کردیم جاهایی را پیدا کنیم که خالی باشد. از طرفی پر کردن این فضاهای خالی و یک زندگی کامل را در آنها جا دادن کار راحتی نبود. مطمئنم سر سال دردسرهای شیرین، بازخورد خوبی را حداقل به لحاظ زیباشناسی تصویری خواهد داشت.

مدیر فراوری سریال دردسرهای شیرین، درباره رقابت سریال های نوروزی تلویزیون با یکدیگر اظهار کرد: همه همکاران من در شبکه های مختلف کوشش می نمایند. همه دوست هستیم و سال ها با هم در سریال های مختلف کار نموده ایم. رقابت همواره وجود داشته و چیز بدی نیست و انگیزه هم می دهد اما همه ما به این فکر کردیم که این رقابت، سالم و انسانی و در چهارچوب احترام به یکدیگر باشد. چون همه ما شرط فراوری را به خوبی می شناسیم و می دانیم چه سختی هایی در این جهت وجود دارد؛ بنابراین برای همه آرزوهای پیروزیت می کنم و دلم می خواهد همه سریال ها دیده گردد. رسالت همه ما این است که کار خوب ارائه دهیم و مخاطب را حفظ کنیم. به ویژه در این شرایط کرونایی با وجود مسائل اقتصادی و با توجه به اینکه در ایام عید روزهای سوگواری نداریم، کوشش کردیم مجموعه های سرگرم نماینده ای برای مردم فراوری کنیم.

عسگری درباره ترکیب بازیگران سریال دردسرهای شیرین نیز گفت: در حال حاضر چیدمان و جذب بازیگرانِ خوب، به خاطر وجود پلتفرم ها و بودجه متفاوت آنها با تلویزیون، سخت شده است. ولی خدا را شکر با حمایتی که مسوولان شبکه داشتند و کوشش تهیه نماینده آقای محمودی و مجری طرح آقای کرمی، گروه فراوری پیروز شد کَست قابل قبول و خوبی ببندد و فکر می کنم فهرست بازیگران ما یکی از برترین های عید سال جاری باشد.

او در انتها در پاسخ به اینکه تغییر ریاست سازمان صداوسیما در ماه های اخیر چقدر بر فرایند ساخت سریال ها تاثیرگذار بوده است؟ مطرح کرد: اینکه انتظار داشته باشیم در زمان خیلی کوتاه تغییرات عجیب و غریبی رخ دهد، انتظار درستی نیست. به هر حال آقای جبلی تازه کارشان را آغاز کردند اما آنچه به نظر می رسد این است که برایشان شرایط فراوری چه به لحاظ محتوا و چه به لحاظ زیبایی شناسی، مهم است و ما این را حس نموده ایم. به صورت ممتد ناظرهای کیفی سریال با تیم ما در ارتباطند و به سر صحنه می آیند. آقای شاه آبادی (معاون سیما) هم سر صحنه آمدند و کار را آنالیز کردند و حمایت هم می نمایند. نه اینکه سال های گذشته حمایت نبوده باشد اما ایشان در عین اینکه محتوا برایشان مهم است و به وسیله ناظران کیفی شان پیگیر این مسئله هستند، حمایت اقتصادی را هم از ما هم دریغ ننموده اند. تا جایی که آگاه هستم دیگر سریال های مناسبتی هم همین شرایط را داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دردسرهای شیرین ماسک در سریال نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسرهای شیرین ماسک در سریال نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید