5 کتاب که خواندن آنها برای کسب موفقیت در زندگی لازم است

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، بعضی افراد هنوز در ابتدای راستا موفقیت هستند و می کوشند تا به هدف و آرزویی که برای خود متصور شده اند برسند؛ این اشخاص را باید یاری کرد تا راه درستی را به سمت موفقیت طی نمایند و کوشش هایشان به بی راهه نرود. گروه دیگری از افراد نیز هستند که توانسته اند به اهداف معین شده برسند و موفقیت هایی نیز به دست آورند؛ به این دسته اشخاص باید یاری رساند تا متوقف نشوند و هم با مدیریت صحیح، موفقیت های قبلی خود را تثبیت نمایند و هم هدف های تازه ای برای آینده درنظر بگیرند. بسته به این که اکنون در کدام گروهِ گفته شده قرار دارید، باید به دانش و تجربه های ارائه شده مناسب برای همان گروه مجهز شوید. در ادامه تعدادی از کتاب هایی معرفی می گردد که هم برای آغازگران راه موفقیت مفید هستند و هم برای افراد موفقی که باید راستا تازه ای پیش روی خود بگذارند.

5 کتاب که خواندن آنها برای کسب موفقیت در زندگی لازم است
  1. کتاب راز

با توجه به مستندها و برنامه های تلویزیونی متعددی که در مورد کتاب راز ساخته شده، این کتاب را یکی از شناخته شده ترین کتاب ها در حوزه پیروزیت می توان محسوب نمود؛ بنابراین در میان اشخاص اهل مطالعه، امروزه کمتر کسی وجود دارد که کتاب راز را نخوانده باشد یا دست کم و به طور حداقلی از محتوای آن آگاه نباشد. راندا برن با توصیف قانون جذب در کتاب راز، اندیشه ای برتر را معرفی و تشریح نمود که قرن ها توسط افراد پیروز به صورت فرمولی تضمینی همراه با تخصص و کوشش استفاده می شد، اما مورد تحلیل و تفسیر مستقل قرار نگرفته بود. قانون جذب، جایگزین کوشش و تخصص و پشت کار نیست، بلکه باید به عنوان مکملی برای آن ها و کمک دهنده ای برای به فعلیت رساندن شان دانسته گردد. قانون جذب یادآوری می نماید که کائنات و انرژی های دنیای، صندلی و اهدافی را به شما هدیه می نمایند که در کنار کوشش اصولی و آگاهی، خود را در ان صندلی و هدف تصور و ترسیم می کنید. در واقع کتاب راز به شما می آموزد که هرلحظه همراه با رویای شخصی و اهدافی که دارید، زندگی کنید و ثانیه ای از مدار آن ها خارج نشوید. برای خرید کتاب راز به این لینک مراجعه کنید.

  1. 1001 راه حل تبلیغاتی

متخصصان حوزه تبلیغات عقیده دارند که تمام استراتژی های لازم برای پیروزیت در یک کسب وکار از جمله تخصص و دانش کافی، انگیزه، پشت کار و مدیریت اصولی در یک کفه ترازوی پیروزیت قرار دارند و تبلیغات موثر و صحیح در کفه دیگر آن. لوک دوپونت در کتاب 1001 راه حل تبلیغاتی، صفر تا صد دنیای تبلیغات را برای شما تشریح و بایدها و نبایدهای این حوزه را در مجموعه ای کامل معرفی می نماید. هم چنین دوپونت ضمن بیان سرگذشت برندهای معتبر و نام دار دنیا، پیروزی ها و شکست هایی که در عرصه تبلیغات تجربه نموده اند را به دقت تحلیل می نماید. تبلیغات صحیح می تواند کسب وکار کوچک شما را به برندی قابل اعتماد و معروف بدل سازد و در مقابل بی توجهی به آن می تواند برندی مشهور را زمین گیر و ورشکسته کند؛ بنابراین در کنار توجه به سایر عوامل موثر در پیروزیت، مطالعه کتاب های آموزش محور در شاخه تبلیغات را نیز جدی بگیرید.

  1. صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس

با استناد به نتایج تحقیقات عملی در سراسر دنیا، بورس یکی از حساس ترین و ظریف ترین و تخصصی ترین حوزه های سرمایه گذاری و کسب سود شناخته می گردد. بازاری که باید الفبای ورود به آن را بیاموزید؛ وگرنه شما را با هدر رفت سرمایه و ضررهای جبران ناپذیر امتحان می نماید. قوانین مرتبط با بورس، اصطلاحات و مقدمات بورسی، نحوه توزیع سرمایه، انواع سهام، بهترین زمان خرید و فروش سهام و موضوعاتی دیگر از این دست، مباحث مهمی هستند که پیش از ورود به فضای معاملات بورسی باید از آن ها آگاه شوید. با وجود تمام خطراتی که در نتیجه ناآگاهی از بازار بورس شما را تهدید می نمایند، قدم گذاشتن اصولی به آن بعد از یادگیری ملزومات، هم شما را به دنیایی به شدت جذاب می کشاند و هم این امکان و فرصت را فراهم می نماید تا با کمترین زحمت، سرمایه خود را چندین برابر کنید. حجت بهادری و نسیم کردستانی، مرجعی کامل از همه آن چه که پیش از ورود به بورس باید در مورد آن بدانید را در کتاب صفر تا صد بورس گرداوری نموده اند؛ کتابی ارزشمند که با زبانی ساده و روان، مقدماتی ترین تا مفصل ترین مباحث بورسی را تشریح می نماید.

  1. پول؛ 7 قدم تا رسیدن به آزادی مالی

آنتونی رابینز، یکی از 25 شخص سرشناس در حوزه پیروزیت شخصی است. رابینز را باید یک سخنران ماهر، نویسنده توانا و مربی اصولی در زمینه رسیدن به اهداف دانست که چندین کتاب در این زمینه به چاپ رسانده است. کتاب پول؛ 7قدم تا رسیدن به آزادی مالی، یکی از آخرین کتاب های او و کتابی است که رابینز آن را کتاب عمر خود معرفی نموده است. کتاب پول به شکل تمام و کمال به موضوع پول و آثار آن در ذهن انسان می پردازد و راه کارهایی عملی در مورد این که چطور در هر شرایط مالی سود خود را از دست ندهید و به سمت ضرر نروید، ارائه می نماید. رابینز در این کتاب صرفاً یک مربی آموزش دهنده در راه پیروزیت نیست، بلکه با مصاحبه با تعدادی از پیروز ترین افراد در کسب سود، در قامت یک ژورنالیست هم ظاهر شده است. در بخشی از کتاب پول، یکی از نابغه های دنیای کسب وکار که میلیاردها دلار پولسازی نموده است ادعا می نماید که این کتاب، به اندازه گذراندن صد کلاس مدیریت بازرگانی ارزش مند است؛ توصیفی که به روشنی اهمیت این اثر ارزشمند آنتونی رابینز را آشکار می نماید.

  1. 42 قانون طلایی بازاریابی

بازاریابی یکی از مهم ترین رشته ها در دنیای کسب وکار و پل نهایی در جهت به ثمر نشستن کوشش ها و آموزش ها و تجربه ها در راستای فراوری یک کالا یا خدمت است. بدون بازاریابی، تمام زحمت و ضرری که صاحبان یک کسب وکار متحمل شده اند، تا حد زیادی معطل می ماند. این اهمیت موجب شده که کتاب های تخصصی به نسبت زیادی در مورد بازاریابی چاپ و منتشر شوند. اما این کتاب ها همواره به قدری از کلمات و اصطلاحات پیچیده و سخت لبریز هستند و به قدری تخصصی و مفصل نوشته شده اند که اغلب مورد استقبال قرار نمی گیرند و یک بازاریاب فعال در این زمینه، وقت و دانش کافی برای مطالعه دقیق شان در اختیار ندارد. با توجه به این نقص، احتیاج به منبعی که مقدمات بازاریابی را به زبانی ساده و همه فهم بیان کند، دوچندان است؛ کتاب 42 قانون طلایی در بازاریابی از لورا لوول، یکی از این منابع ساده و روان است که پیش احتیاجهای رشته بازاریابی را در حجمی معقول و زبانی به دور از تکلف معرفی می نماید و به وسیله سایت های معتبر فعال در حوزه کتاب های الکترونیک نیز قابل تهیه است.

  • نتیجه گیری

سعی شد تا در مقاله ای که از نظر گذراندید، کتاب هایی معرفی شوند که حوزه های مختلف موثر در پیروزیت را پوشش دهند؛ چراکه پیروزیت موضوعی تک بعدی نیست. پیروزیت و رسیدن به اهداف مانند یک پازل و جورچین عظیم است که باید با تقویت قدرت ذهن و کسب دانش کافی در بخش های گوناگون، تکه های مختلف آن را کنار هم بگذارید؛ بلکه در نهایت چهره ای کامل از پیروزیت و دستیابی به اهداف، پیش روی شما باشد.

منبع: فرارو

به "5 کتاب که خواندن آنها برای کسب موفقیت در زندگی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کتاب که خواندن آنها برای کسب موفقیت در زندگی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید