چیزهایی در خصوص کشور شیلی که پیش از این نمی دانستید

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، شیلی یکی از مهم ترین کشورهای آمریکای جنوبی است که مکان های اعجاب انگیزی را در دل خود پنهان نموده است. به علت ناشناخته تر بودن این کشور برای مردم سراسر دنیا بسیاری از این جاذبه های گردشگری از دید گردشگر ها پنهان مانده است. با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با این مکان های جالب و مخفی آشنا کنیم. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

چیزهایی در خصوص کشور شیلی که پیش از این نمی دانستید

آیا عظیم ترین استخر شنای جهان در شیلی واقع شده است؟

در سواحل بی کران اقیانوس آرام و در این کشور بهشتی وجود دارد که برای سرگرمی جهانگرد ها در سال 2006 ساخته شده است. در این بهشت انسانی استخری واقع شده که حجم آب آن بیش از 66 گالون آب است و نام آن به اسم عظیم ترین استخر جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. هزینه اولیه ساخت این استخر چیزی بالغ بر 1 میلیارد دلار است و سالیانه 2 میلیون دلار برای تعمیرات و نگهداری آن صرف می گردد.

بیابان آتاکاما، خشک ترین نقطه کره زمین است.

در این کشور صحرایی وجود دارد که به گفته دانشمندان خشک ترین نقطه کره زمین است. بعضی از قسمت های این صحرا تا به حال حتی یک قطره باران را هم به خود ندیده اند. این بیابان قدیمی ترین بیابان جهان است و با طول 1000 کیلومتر بین رشته کوه های آند و اقیانوس آرام واقع شده است. مساحت این بیابان 360000 کیلومتر مربع است.

پنگوئن ها

نکته دیگری که در خصوص شیلی باید بدانید این است که در این کشور پنگوئن ها در باغ وحش زندگی نمی نمایند و در بسیاری از نقاط جنوبی می توان زیستگاه های طبیعی این حیوان را از نزدیک مشاهده کرد. البته این جانور در سواحل شمالی شیلی هم دیده می گردد. هنگامی که به نقاط ساحلی این کشور سفر می کنید می توانید تعداد زیادی از جفت های پنگوئن که در ساحل راه می فرایند و یا در لانه های خود هستند را مشاهده کنید.

تعداد زیادی آتشفشان فعال در کوه های آند وجود دارد

شیلی در جهان مقام اول از لحاظ تعداد آتشفشان را دارد. بسیاری از این آتشفشان ها همچنان فعال هستند و گاه گاهی اخبار فعالیت های آنان در جهان به گوش می رسد. بسیاری از کوهنوردان از سراسر جهان به شوق بالا رفتن از این آتشفشان ها و تماشای منظره ها زیبای آن ها به شیلی سفر می نمایند.

یکی از بلندترین خطوط ساحلی در جهان متعلق به کشور شیلی است

شیلی از لحاظ طولی یکی از درازترین کشورهای جهان است که در پهنه اقیانوس آرمیده است. خط ساحلی در شیلی به 6500 کیلومتر می رسد. در کم تر نقطه ای از جهان می توان چنین خط ساحلی را مشاهده کرد. البته از لحاظ عرضی هم شیلی کم عرض ترین کشور جهان است و در بعضی نقاط فاصله شرق و غرب آن تنها 200 کیلوممتر می گردد. شیلی به علت موقعیت خاص خود آب و هوای مدیترانه ای دارد و گردشگران از سرگرمی در هوای گرم و زیر آفتاب درخشان آن لذت می برند.

جزیره شرقی

این جزیره که موآی نام دارد در دهه 1700 به نام جزیره شرقی شناخته شد. این جزیره در سال 1888 به کشور شیلی پیوست. در طول دهه 1900 این منطقه محلی برای چرای گوسفندان روستاییان به تعداد می آمده است. یکی از چیزهای اعجاب انگیزی که در خصوص این جزیره وجود دارد تونل های مخصوص حرکت مواد مذاب آتشفشانی در زیرزمین است که تا به امروز 7 کیلومتر از آن شناخته و کشف شده است.

در شیلی 5 میراث جهانی ثبت شده در لیست یونسکو وجود دارد

میراث جهانی یونسکو که در شیلی وجود دارند در دسته شاهکارهای فرهنگی دسته بندی می شوند. این میراث ما را به تاریخ زندگی انسان های ساکن در آمریکا می برد و باعث می گردد تا در نحوه و سبک زندگی آن ها تفکر و تعمق بیشتری کنیم. این پنج میراث عبارت از کلیساهای شیلویی ، بندر تاریخی والپارازو، هامبراستون و آثار هنری سانتا لورا، پارک ملی راپانویی و دهکده سوئل ماینینک هستند.

شاید باور این موضوع سخت باشد اما این مقاله تنها بخش بسیار کوچکی از شیلی را به علاقمندان سفر معرفی می نماید. برای شناخت بیشتر این کشور منحصربفرد در آمریکای جنوبی بهتر است سفری به عمق زیبایی های آن داشته باشید.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد شیلی به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "چیزهایی در خصوص کشور شیلی که پیش از این نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیزهایی در خصوص کشور شیلی که پیش از این نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید