هشدار دکتر مردانی درباره کرونا و آنفلوآنزا

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، دکتر مسعود مردانی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته موارد بیماری های فصلی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش یافته است اضافه نمود: از آنجا که آنتی بادی آنفلوانزا کاهش یافته است احتمال ابتلای هم زمان کرونا و آنفلوانزا وجود دارد.

هشدار دکتر مردانی درباره کرونا و آنفلوآنزا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وی به کاهش محدودیت ها به دلیل بازگشایی مدارس، دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: در فصول سرد سال امکان همپوشانی کرونا و آنفلوانزا و درگیری افراد با این دو بیماری افزایش یافته است.

دکتر مردانی عفونت گوش میانی، سینه پهلو و سینوزیت را از عوارض آنفلوانزا برشمرد و اضافه نمود: عوارض بیماری کرونا هم منجر به نارسایی های تنفسی، درگیری ریه و بستری در آی سی یو خواهد شد.

وی تزریق همزمان واکسن های کرونا و آنفلوانزا را برای پیشگیری از این دو بیماری را برای افراد پرخطر و بالای 65 سال ضروری دانست و گفت: افراد با تزریق واکسن می توانند خود را در برابر شدت این بیماری ها محافظت نمایند.

آقای دکتر مردانی بعلاوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری های اجتماعی را ایمن ترین راه برای مقابله با بیماری های فصلی و کرونا دانست و گفت: حتی افرادی که واکسن های این دو بیماری را زده اند در صورت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی محافظت صد در صدی نخواهند شد.

منبع: فرارو

به "هشدار دکتر مردانی درباره کرونا و آنفلوآنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دکتر مردانی درباره کرونا و آنفلوآنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید