تاکید مقامات ازبکستان و روسیه بر توسعه همکاری های دوجانبه

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، مقامات ارشد ازبکستان و روسیه در نشست شورای بازرگانی دو کشور در شهر مسکو بر توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

تاکید مقامات ازبکستان و روسیه بر توسعه همکاری های دوجانبه

به گزارش خبرنگار خبرنگار وبلاگ طراحی ویلا در تاشکند، باترجان اسداف سفیر ازبکستان در مسکو و ماکسیم رشتنیکوف وزیر توسعه مالی روسیه در نشست شورای بازرگانی دو کشور بر توسعه همکاری های دوجانبه تاکید نمودند.

سفیر ازبکستان در روسیه در این نشست گفت که صادرات کالاهای با ارزش افزوده در افزایش مبادلات بازرگانی دو کشور نقش قابل ملاحظه ای ایفا می نماید.

وی بعلاوه بر فعالیت موفقیت آمیز و پرثمر کمیسیون بین دولتی و شورای بازرگانی ازبکستان و روسیه نیز تاکید نمود.

مقام دیپلمات ازبک ادامه داد: همکاری های بین منطقه ای به طور فعال توسعه می یابد و مقامات دو کشور از اجرای طرح های مشترک به طور فعال حمایت می نمایند.

رشتنیکوف نیز در این نشست گفت: ازبکستان برای روسیه یک همکار مطمئن مالی است. مدت ها است که روابط محبت آمیز و احترام متقابل به یکدیگر این دو کشور را پیوند می دهد و در تقویت همکاری های ما موثر بوده است.

در این نشست بعلاوه توسعه بیش از پیش شورای بازرگانی و توسعه همکاری های مالی و بازرگانی و سرمایه گذاری ازبکستان و روسیه نیز آنالیز شد.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران مالی و بازرگانی ازبکستان است.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2021 میلادی در سطح 7 میلیارد و 517 میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک با سرمایه گذاری روسیه فعالیت می نمایند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت با شراکت سرمایه گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می نمایند.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "تاکید مقامات ازبکستان و روسیه بر توسعه همکاری های دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مقامات ازبکستان و روسیه بر توسعه همکاری های دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید