شروع کف سازی و بدنه سازی محورهای بافت تاریخی یزد

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، خبرنگاران/یزد سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد اظهار داشت: طرح کف سازی و بدنه سازی محورهای منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با هدف ساماندهی ارتقا سیما و منظر شهری با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال طی چند فاز اجرایی می گردد.

شروع کف سازی و بدنه سازی محورهای بافت تاریخی یزد

علیرضا نقوی با بیان اینکه این طرح افزایش سطح کیفی و کمی، حفظ بناهای تاریخی و ارتقا سطح کیفیت کالبدی را در پی داشته و به پیرایش شهری نیز یاری خواهد نمود، اضافه کرد: بافت های تاریخی نیازمند رویکردها و سیاست های مداخله ویژه هستند.

وی اضافه کرد: این گونه بافت ها هم زمان با حفظ هویت و ارزش های فرهنگی و تاریخی شهر باید شاخص ها و کیفیت های زندگی را برای ساکنان خود فراهم آورد تا توأمان با ارتقا در همه ابعاد بازآفرینی ازجمله کالبدی، اجتماعی و مالی، در جریان رشد و توسعه شهر نیز قرار گیرد.

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا و به نقل از روابط عمومی شهرداری ناحیه تاریخی یزد، نقوی این طرح را بستر مناسبی برای توسعه مسیرهای گردشگری ارزیابی و عنوان نمود: با ساماندهی منظر شهری منطقه بافت تاریخی، فرصتی نو به فضاهای گردشگری یزد اضافه و رویکرد زندگی پیاده در شهر از مسیرهای تاریخی به عنوان بخشی از هویت این شهر جهانی شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع کف سازی و بدنه سازی محورهای بافت تاریخی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کف سازی و بدنه سازی محورهای بافت تاریخی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید