فراخوان شانزدهمین جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران منتشر شد

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، تهران (پانا) - دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران فراخوان شانزدهمین دوره این جایزه را منتشر کرد.

فراخوان شانزدهمین جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران منتشر شد

شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب وبلاگ طراحی ویلا، همانند دوره های گذشته در سه بخش کتاب سال، ویژه (شاعران بدون کتاب شعر) و تجلیل (از یک عمر فعالیت شعری)، با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه در حوزه فرهنگ و ادبیات، برگزار می گردد.

دبیرخانه این دوره از جایزه کتاب سال شعر وبلاگ طراحی ویلا نیز با دبیری علیرضا بهرامی، از شاعران و ناشرانی که در سال 1399 مجموعه شعر منتشر نموده اند، دعوت نموده است تا با توجه به شرایط زیر، در بخش کتاب سال جایزه شرکت نمایند:

کتاب در سال 1399 منتشر و در شناسنامه آن درج شده باشد.

چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد.

برگزیده اشعار یا مجموعه گروهی نباشد.

علاقه مندان به شرکت در این بخش، باید یا پنج نسخه از اثر خود را تا تاریخ 30 بهمن ماه1400 به نشانی تهران، صندوق پستی13355187 ، دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر وبلاگ طراحی ویلا، بفرستند، یا یک نسخه از کتاب خود را به همین نشانی بفرستند و در عین حال، فایل پی دی اف کتاب را در سامانه واشه (سامانه مدیریت جشنواره ها و رویدادهای ایران - سمجرا) در نشانی زیر بارگذاری نمایند: vasheh.ir

در بخش ویژه هم که برای کشف استعدادهای شعری برگزار می گردد، آن دسته از شاعرانی که در هر سنی، تا به امروز مجموعه شعر در ایران منتشر ننموده اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر تنها به وسیله سامانه واشه و نه پرینت شده، می توانند بفرستند:

شرکت نمایندگان در این بخش نباید تا به امروز (چه در سال های گذشته و چه در امسال) کتاب مجموعه شعر در ایران منتشر نموده یا در نوبت نشر داشته باشند.

شرکت علاقه مندانی که قبلا کتابی غیر از مجموعه شعر منتشر نموده اند، یا در دست انتشار دارند، در این بخش، منعی ندارد.

مجموعه شعرها باید به زبان فارسی باشد.

تعداد شعرها دست کم بین 40تا 50 قطعه بوده، یا تعداد صفحه های مجموعه شعرها دست کم بین 80تا 100 صفحه باشد.

شعرها همگی در قالب یک فایل وُرد (قلم بی میترا دوازده) باشد. از فرستادن اثر در قالب فایل پی دی اف یا پرینت کاغذی به وسیله پُست، جدا پرهیز گردد.

در این بخش تنها آثاری در گردونه رقابت قرار داده می شوند که تمام ویژگی های بالا را رعایت نموده باشند.

حضور در این بخش برای تمامی شاعران فارسی زبان داخل و خارج کشور، با هر ملیتی، آزاد است.

گزیده آثار برگزیدگان این بخش، در کتاب سالانه این جایزه، منتشر خواهد شد و در صورت تمایل ناشران برای انتشار آثار برگزیدگان این بخش به صورت مجزا، دبیرخانه جایزه با ایشان نهایت همکاری را خواهد داشت.

در این بخش نیز علاقه مندان تا 30 بهمن ماه 1400 فرصت دارند که فایل وُرد شعرهای خود را در نشانی پنل جشنواره در سامانه واشه (سامانه مدیریت جشنواره ها و رویدادهای ایران - سمجرا) به صورت الکترونیکی بارگذاری نمایند:

vasheh.ir

دور گذشته در پانردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب وبلاگ طراحی ویلا، مجموعه شعر از احمدرضا احمدی در بخش کتاب سال، و نیز آثار مهران عزیزی، آزاده باصولی، زهرا گلابی زاده، سجاد ریاحی فارسانی و مرتضی عنابستانی، در بخش ویژه شاعران بدون کتاب و محمدباقر کلاهی اهری نیز در بخش تجلیل از یک عمر فعالیت و دستاورد شعری و ادبی، ازسوی هیات داوران این جایزه، انتخاب و تجلیل شدند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری پانا

به "فراخوان شانزدهمین جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان شانزدهمین جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید