آنالیز تاسیس شبکه گردشگری در صدا و سیما

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، کمیته فنی و حقوقی شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع آنالیز تشکیل شبکه گردشگری در صدا و سیما به میزبانی سازمان میراث فرهنگی برگزار شده است.

آنالیز تاسیس شبکه گردشگری در صدا و سیما

یحیی نقی زاده محجوب دبیر کمیته فنی و حقوقی شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست کمیته فنی و حقوقی شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به اهمیت گردشگری و ضرورت اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی کشورمان خاطرنشان کرد:

آثار ارزشمند فرهنگی -تاریخی و نیز جاذبه های زیبای گردشگری باید بیش از پیش در سطح داخلی و بین المللی معرفی گردد.

او اضافه نمود:

هدف اصلی از تشکیل این جلسه، ایجاد یک شبکه مستقل به نام شبکه گردشگری نیست. بلکه هدف مهم استفاده از ظرفیت های صدا و سیما در معرفی جاذبه های گردشگری و آثار فرهنگی در برنامه های تلویزیونی و رادیویی است.

او توضیح داد:

در ماده هفت قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی آمده است که صدا و سیما در معرفی میراث فرهنگی فعالیت داشته باشد. ضمن این که ماده 2 آئین نامه حفاظت از میراث فرهنگی نیز بر همکاری صدا و سیما در معرفی آثار تاریخی تأکید دارد.

نقی زاده ادامه داد:

این درحالی است که قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی نیز در مجلس تصویب شده است که بر اساس این قانون نیز صدا و سیما موظف به معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران است.

او با بیان این که علاقه مند به همکاری با صدا و سیما برای معرفی جاذبه های گردشگری، آثار فرهنگی تاریخی و هنرهای سنتی و صنایع دستی هستیم، اضافه نمود:

در این خصوص برای همکاری با صدا و سیما کاملا آمادگی داریم.

نقی زاده محجوب خاطرنشان کرد:

صدا و سیما می تواند با توجه به ظرفیت های بسیار زیادی که در کشور وجود دارد، در فراوریفیلم ها، سریال ها و برنامه های مختلف خود از این ظرفیت ها در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استفاده کند.

محمدرضا شریفی مدیرکل طرح و هماهنگی فراوری سیمای مرکز استان های سازمان صدا و سیما نیز در این نشست خاطرنشان کرد:

ما آماده هرگونه همکاری با سازمان میراث فرهنگی هستیم و سازمان صدا و سیما خود علاقه مند به همکاری با این سازمان است.

او اضافه نمود:

البته موضوع معرفی جاذبه های گردشگری از دولت سازندگی در سازمان صدا و سیما به صورت جدی مورد توجه نهاده شد و اکنون در دولت تدبیر و امید این توجه چند برابر شده و حجم برنامه های فراوریی در این حوزه بسیار بالا است.

شریفی توضیح داد:

در حال حاضر بعضی از نمایندگی های صدا و سیما در شهرها و استان های بخش عمده فعالیت شان تهیه برنامه در حوزه گردشگری است که به عنوان مثال می توان به صدا و سیمای کیش اشاره نمود.

مدیرکل طرح و هماهنگی فراوری سیمای مرکز استان های سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد:

صدا و سیما در حال حاضر با حوزه های سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری بسیار خوبی دارد و در فراوری برنامه های خود با کارشناسان این سه حوزه همکاری می نماید.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "آنالیز تاسیس شبکه گردشگری در صدا و سیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تاسیس شبکه گردشگری در صدا و سیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید