آمار مبتلایان به کرونا در هند افزایش یافت

به گزارش وبلاگ طراحی ویلا، هند در آخرین روز از قرنطینه سراسری با شناسایی بیش از هشت هزار و 380 مورد جدید،بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور ثبت کرد.

آمار مبتلایان به کرونا در هند افزایش یافت

به گزارش رسانه های هند، وزارت بهداشت هند گفت که تا به امروز 182 هزار و 143 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و پنج هزار و 164 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

براساس گزارس سازمان بهداشت دنیای، هند اکنون در رده هفتم دنیا از نظر تعداد ابتلا به کرونا قرار گرفته است.

در همین حال، هند بسیاری از محدودیت های قرنطینه سراسری را لغو نموده و به ایالات اجازه داده است تا با توجه به شرایط خود قرنطینه را لغو یا در مناطق پر خطر تمدید نمایند.

ایالت های ماهاراشترا و تامیل نادو که دارای بیشترین تعداد ابتلا به کرونا در هند هستند تصمیم گرفته اند تا قرنطینه را تا خاتمه ماه جاری (ژوئن) ادامه دهند.

سایر ایالت های هند مانند اوتارپرادش، تلانگانا و راجستان محدودیت های رفت و آمد داخلی را لغو نموده و اعلام نموده اند از هفته آینده مراکز تجاری و همچنین اماکن مذهبی و مقدس باز خواهند شد.

اخطار مودی در مورد بی توجهی به نکات بهداشتی پس از لغو قرنطینه

همانطور که موارد ابتلا به کرونا در هند رو به افزایش است، نارندرا مودی نخست وزیر هند در پیغامی خطاب به مردم این کشور نسبت به بی توجهی به نکات بهداشتی اخطار داد.

نخست وزیر هند ضمن اعتراف به اینکه بحران کرونا به فقرا و کارگران در هند بیشترین صدمه را زده است گفت که مردم هند نباید فکر نمایند مقابله با کرونا به خاتمه رسیده است و آن ها باید در همه حال نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

مودی در پیغام رادیویی خود به مردم هند گفت: ما راه طولانی در پیش داریم و مشغول مقابله به بیماری هستیم که در گذشته اطلاعات کمی درباره آن در اختیار بود.

قرنطینه سراسری هند که از جمله طولانی ترین قرنطینه دنیا محسوب می گردد، چندین میلیون هند فقیر و کارگر را با گرسنگی روبرو ساخته و آن ها را وادار به مهاجرت گسترده از شهرهای عظیم این کشور نموده است.

پزشکان هندی: دولت در اعلام آمار کرونا صادق نبوده است

دولت هند اعلام نموده است که نرخ بهبودی بیماران کرونایی در این کشور 47.4 درصد است که در میان بالاترین نرخ بهبودی کرونا در دنیا است. به گفته وزارت بهداشت هند از میان 182 هزار نفر مبتلا به کرونا در این کشور، حدود 91 هزار نفر درمان شده اند.

مقامات هندی همچنین اعلام نموده اند که اجرای به موقع قرنطینه سراسری و شناسایی سریع موارد ابتلا به این بیماری دلیل نرخ بالای بهبودی در هند است اما پزشکان هندی معتقدند که دولت هند به طور مکرر سیاست مرخص شدن از بیمارستان ها را تغییر داده است و این امر به دولت برای مخفی کردن حقایق یاری نموده است.

دولت هند در آخرین سیاست خود اعلام نموده است که بیماران کرونایی با نشانه های خفیف نیازی به آزمایش دوباره پیش از مرخص شدن از بیمارستان ندارند.

شورای تحقیقات پزشکی هند که مسوولیت مقابله با کرونا را در این کشور دارد نیز اعلام نموده است که احتیاجی به انجام آزمایش از افرادی که دارای نشانه های خفیف هستند نیست و آن ها می توانند در خانه های خود قرنطینه شوند.

یک پزشک در یک بیمارستان دهلی نو گفت: با توجه به افزایش آمار کرونا در بسیاری از ایالت های هند، مرخص کردن بیماران بدون آزمایش دوباره کاری نسنجیده است. این اقدام با هدف صرفه جویی در کیت های آزمایش و همچنین مخفی کردن کمبود تخت بیمارستان انجام می گردد.

وی اضافه نمود: سیاست های جدید نرخ بهبودی را افزایش می دهد اما خطر ابتلای افراد جدید نیز افزایش می یابد زیرا افراد دارای کرونا حتی پس از بهبودی می توانند این بیماری را به دیگران منتقل نمایند.

دکتر بهرام پاردیوالا در بیمارستان ووکاردت در مومبای گفت: هیچ امر مثبتی در مورد نرخ بهبودی هند وجود ندارد. با توجه به جمعیت زیاد این کشور، این نرخ بسیار پایین است.

هند با جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفر و با منابع و زیرساخت های بهداشتی محدود مشغول مقابله با کرونا است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "آمار مبتلایان به کرونا در هند افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مبتلایان به کرونا در هند افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید